Tradiční postup tuzemských e-shopů při expanzi v rámci Visegrádu vede přes Slovensko do Polska. Maďarsko je i díky svému jazyku stále trochu zakleté. A to přesto, že na tamním internetu působí přibližně šestkrát méně e-shopů než v Česku.
Chceme pomoci e-shopům s expanzí do zahraničí a bořit postupně bariéry, se kterými se při vstupu na nový zahraniční trh potýkají,
vysvětluje zakladatelka Zásilkovny Simona Kijonková v tiskové zprávě s tím, že letos chce firma v Maďarsku otevřít desítky poboček i mimo hlavní město.
Konkurenční Uloženka zatím pokrývá svými pobočkami v zahraničí jen Slovensko. Jinak zatím tuzemské doručovací služby řešily rozesílání balíků do ciziny tak, že přejely hranice a podaly balík na první poště státu adresáta.
Zásilkovna se poté, co na sklonku loňského roku otevřela nové filiálky sloužící jako kamenné obchody, snaží rozšiřovat záběr služeb. Zájemcům o maďarský trh tak chce pomoci i s překlady webových stránek do maďarštiny a dopravu až do domu po celém Maďarsku, v zemi, kde už v neděli v obchodě nikdo nenakoupí.
Tuzemské e-shopy se ciziny nebojí a loni už začaly pomalé námluvy se zahraničím. Podle čísel Zásilkovny zaznamenali čeští obchodníci v první polovině roku 2014 skoro 50procentní nárůst plateb ze zahraničí ve srovnání s rokem předchozím. Do ciziny totiž začala rozesílat zboží třeba Alza.cz. „Dělali jsme si interní průzkum mezi našimi klienty. 48% našich stávajících klientů přes nás využívá doručení zásilek do zahraničí. Zájem je o všechny okolní evropské země, z toho největší o Slovensko a nejmenší zájem je o Rakousko. Na základě tohoto průzkumu plánujeme letos ještě vstup do Rumunska,“ dodává Kijonková.