V průběhu prvních devíti měsíců si sledovaná média přišla na 59,64 miliardy korun, což je ve srovnání s necelými 55 miliardami minulý rok nárůst o 9,1 procenta. Ze sledovaných mediatypů si tradičně nejlépe vedla televizní reklama, kterou v letošním roce proteklo zatím 32 miliard korun, tedy skoro o čtyři miliardy více než v loňském roce.
SRPNOVÁ DATA: V srpnu si sledovaná média přišla na více než pět miliard, pokles hlásí jen printové tituly
Naopak nejmenší nárůst celoročních příjmů vykázala tisková inzerce, jejíž příjmy v celkové hodnotě 13,6 miliardy znamenají nárůst o pouhých 1,4 procenta. Dařilo se ale bannerové reklamě, která si celkem přišla na téměř pět miliard korun a meziročně si tak polepšila o více než deset procent.
Polepšila si i rozhlasová reklama, jejíž příjmy za prvních devět měsíců letošního roku překonaly hranici pěti miliard a oproti loňskému roku narostly o více než šest procent. Své příjmy navýšila i oblast venkovní reklamy, která si přišla na 3,8 miliardy korun, tedy o více než tři procenta více než v loňském roce.
V září se nedařilo tisku ani outdooru
Za září si sledované mediatypy přišly celkem na více než osm miliard korun, ve srovnání s loňskými 3,9 miliardy korun si tedy polepšily o téměř osm procent. Příjmy nejsilnějšího mediatypu, tedy televizní reklamy, se navýšily skoro o šestnáct procent, když v září prodaly televizní stanice reklamní spoty v hodnotě téměř čtyři a půl miliardy.
ČERVENCOVÁ ANALÝZA: Ve srovnání s loňským červencem stagnuje reklama v tištěných médiích
V meziročním srovnání se nedařilo tiskové inzerci, kterou během září proteklo 1,93 miliardy korun, tedy ve srovnání s necelými dvěma miliardami korun minulý rok o více než tři procenta méně. Růstový trend si naopak uchovala internetová reklama, jejíž zářijové příjmy překonaly hranici šesti set milionů korun a navýšily se tak o více než šest procent.
Na své si přišli i prodejci rozhlasové reklamy, jejíž hodnota za září přesáhla částku 755 milionů korun, což je ve srovnání s loňským zářím nárůst přesně o sedm procent. Do záporných čísel se naopak dostal segment venkovní reklamy, kterému se povedlo umístit reklamní plochy v hodnotě 477 milionů korun, což je ve srovnání s objemem prodaných ploch během loňského září pokles o více než šest procent.