Washington Post: Chcete číst dál? Vypněte si blokátor reklam

11. 9. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Známý americký deník na svém webu zkouší několik přístupů, jak se vypořádat s rychle rostoucím používáním blokátorů reklam.

Pokud chcete číst dál, vypněte si prosím blokátor reklam. Okno s prosbou je nejmírnějším z opatření, která Washington Post na svém webu testuje. Další variantou je výzva k registraci k zasílání newsletteru – po zadání e-mailové adresy se (nebo přihlášení k účtu registrovaného uživatele) pak přístup k článku otevře.

Přístup k lidem požívajícím blokátory se liší podle toho, z jakého prohlížeče na webu Washington Post přijdou. V Google Chrome se tak zobrazí jen okno s prohlášením, že vydavatel zobrazuje reklamy bez bezpečnostních děr a respektuje soukromí čtenářů a s prosbou, aby si uživatel blokátor vypnul. Okno se ale dá zavřít a ve čtení se dá pokračovat i bez toho, že by uživatel blokátor vypnul.

Ve Firefoxu uživatel pro změnu dostane lakonickou hlášku „Máte zapnutý blokátor reklam„ a bez zadání e-mailové adresy se dál nedostane (a zadání falešné adresy podle našich testů neprojde). 

Podle vyjádření mluvčího Washington Postu pro Buzzfeed se deník zatím nerozhodl, který přístup bude používat a testuje jich několik. 

MM 25 baliček

Obavy vydavatelů z blokování reklam stoupají stejně rychle, jako se rozšiřuje používání blokátorů. Podle nedávné studie PageFair blokátory používá asi 200 milionů uživatelů na celém světě a jen za posledních 12 měsíců blokování vzrostlo o 41 %.

Blokování se pomalu začíná zabydlovat i v mobilních zařízeních, kde dosud nebylo tak běžné. Změna má přijít také s příchodem nové verze operačního systému iOS od Applu, který má umožnit instalaci rozšíření pro blokování reklam do mobilního prohlížeče Safari.

Autor článku

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).