Všechny mediatypy meziměsíčně i meziročně rostou, nedaří se pouze venkovní reklamě

28. 4. 2017
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

UVNITŘ TABULKY – Za první čtvrtletí letošního roku utratili zadavatelé ve sledovaných médiích necelých sedmnáct miliard korun, tedy o necelé dvě miliardy více než loni ve srovnatelném období.

Podle monitoringu reklamních příjmů, který u vybraných médií realizuje výzkumná agentura Nielsen Admosphere, nakoupili zadavatelé během prvních tří měsíců letošního roku reklamní prostor v hodnotě 16,607 miliardy korun, což znamená meziroční nárůst o více než jedenáct procent. Nejlépe se dařilo segmentu televizní reklamy, který si polepšil o takřka šestnáct procent. Celkem letos proteklo tuzemskými televizními stanicemi přes deset miliard korun.

MINULÝ MĚSÍC: V únoru prodala média reklamu za více než pět miliard, o 1,5 miliardy víc než loni

Druhý největší nárůst vykázala z hlediska celkových investic až třetí rozhlasová reklama, která si oproti prvnímu čtvrtletí loňského roku polepšila téměř o deset procent. V řeči absolutních číslech si rozhlasové stanice v letošním roce přišly zatím na 1,555 miliardy korun. 


Autor: Nielsen Admosphere

Reklamní výdaje v prvním čtvrtletí loňského a letošního roku (klikněte pro zvětšení).

Tištěná média prodala reklamu v ceníkové hodnotě takřka čtyř miliard korun, což znamená meziroční navýšení o 4,2 procenta. Pokles tak vykázal pouze segment outdoorové reklamy, který meziročně oslabil o 1,4 procenta. Celkem v letošním roce nakoupili zadavatelé billboardové plochy v hodnotě 1,024 miliardy korun.

Za březen si média přišla na sedm miliard

V průběhu letošního března si zadavatelé nakoupili u tuzemských médií reklamní prostor v hodnotě necelých sedmi miliard korun. Ve srovnání s loňským březnem, kdy sledovanými médii proteklo 6,343 miliardy korun, se jedná o nárůst dosahující téměř deseti procent.

LOŇSKÝ ROK: Největším zadavatelem roku byl Procter & Gamble, za televizní reklamu utratil 1,4 miliardy korun

Marketing meeting Ai a tvorba obsahu

Nejvíce peněz a největší nárůst vykázala opět televizní reklama, jejíž prodejci v průběhu března vyinkasovali 4,326 miliardy korun. Oproti loňskému březnu, kdy televizemi proteklo 3,806 miliardy, se jedná o nárůst skoro o čtrnáct procent. Dvojciferný nárůst vykázal i segment rozhlasové reklamy, které se v ceníkových cenách během března prodalo za 616 milionů korun. To znamená meziroční nárůst o necelých čtrnáct procent.


Autor: Nielsen Admosphere

Reklamní výdaje během loňského a letošního března
(klikněte pro zvětšení).

Dařilo se i tištěným médiím, které prodaly inzeráty za celkových 1,618 miliardy korun. To znamená nárůst skoro o tři procenta, když loni v březnu proteklo tiskovými tituly 1,575 miliardy korun. Jediný pokles tak opět potkal prodejce billboardů, jejichž segment poklesl o více než dvě procenta. Během letošního března nakoupili zadavatelé venkovní reklamní nosiče za 397 milionů korun, zatímco loni to bylo 406 milionů.

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).