Podle monitoringu reklamních příjmů, který u vybraných médií realizuje výzkumná agentura Nielsen Admosphere, nakoupili zadavatelé během prvních tří měsíců letošního roku reklamní prostor v hodnotě 16,607 miliardy korun, což znamená meziroční nárůst o více než jedenáct procent. Nejlépe se dařilo segmentu televizní reklamy, který si polepšil o takřka šestnáct procent. Celkem letos proteklo tuzemskými televizními stanicemi přes deset miliard korun.
MINULÝ MĚSÍC: V únoru prodala média reklamu za více než pět miliard, o 1,5 miliardy víc než loni
Druhý největší nárůst vykázala z hlediska celkových investic až třetí rozhlasová reklama, která si oproti prvnímu čtvrtletí loňského roku polepšila téměř o deset procent. V řeči absolutních číslech si rozhlasové stanice v letošním roce přišly zatím na 1,555 miliardy korun.
Tištěná média prodala reklamu v ceníkové hodnotě takřka čtyř miliard korun, což znamená meziroční navýšení o 4,2 procenta. Pokles tak vykázal pouze segment outdoorové reklamy, který meziročně oslabil o 1,4 procenta. Celkem v letošním roce nakoupili zadavatelé billboardové plochy v hodnotě 1,024 miliardy korun.
Za březen si média přišla na sedm miliard
V průběhu letošního března si zadavatelé nakoupili u tuzemských médií reklamní prostor v hodnotě necelých sedmi miliard korun. Ve srovnání s loňským březnem, kdy sledovanými médii proteklo 6,343 miliardy korun, se jedná o nárůst dosahující téměř deseti procent.
LOŇSKÝ ROK: Největším zadavatelem roku byl Procter & Gamble, za televizní reklamu utratil 1,4 miliardy korun
Nejvíce peněz a největší nárůst vykázala opět televizní reklama, jejíž prodejci v průběhu března vyinkasovali 4,326 miliardy korun. Oproti loňskému březnu, kdy televizemi proteklo 3,806 miliardy, se jedná o nárůst skoro o čtrnáct procent. Dvojciferný nárůst vykázal i segment rozhlasové reklamy, které se v ceníkových cenách během března prodalo za 616 milionů korun. To znamená meziroční nárůst o necelých čtrnáct procent.
Dařilo se i tištěným médiím, které prodaly inzeráty za celkových 1,618 miliardy korun. To znamená nárůst skoro o tři procenta, když loni v březnu proteklo tiskovými tituly 1,575 miliardy korun. Jediný pokles tak opět potkal prodejce billboardů, jejichž segment poklesl o více než dvě procenta. Během letošního března nakoupili zadavatelé venkovní reklamní nosiče za 397 milionů korun, zatímco loni to bylo 406 milionů.