V září nejvíc posilovala Nova, oproti srpnu poskočila o 4,5 procentního bodu

17. 10. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

UVNITŘ GRAF A TABULKA Meziročně si z velkých televizí polepšila pouze ČT 1, komerční plnoformátové televize Nova, Prima family a TV Barrandov klesaly.

Nejvíce rostoucí televizí v září z pohledu průměrného celodenního podílu na dospělém publiku byla Nova. Oproti srpnu si polepšila o 4,38 procentního bodu, když ji denně sledovalo v průměru 25,36 procenta diváků starších 15 let, kteří trávili čas u televizní obrazovky. V srpnu, kdy Nova vykázala historicky vůbec nejnižší podíl na publiku, to bylo 20,98 procenta. Letní čísla ale výrazně ovlivnily londýnské olympijské hry. I to přispělo k opticky většímu nárůstu Novy za září.

K TÉMATU: Nova v srpnu klesla na nejhorší měsíční podíl u dospělého publika v historii: 20,98 %

Růst oproti srpnu zaznamenaly všechny celoplošné plnoformátové televize. Po Nově si nejvíc polepšila Prima family, jejíž podíl vzrostl o 0,58 procentního bodu na hodnotu 18,62 procenta. ČT 1 si podle měsíční monitorovací zprávy společnosti Mediaresearch, určené Asociaci televizních organizací (ATO), polepšila o 0,21 procentního bodu na zářijových 16,35 procenta a TV Barrandov rostla o 0,11 procenta na hodnotu 5,25 procenta.

ČTĚTE TAKÉ: V červenci nejvíc klesala Nova s Primou, naopak stoupala Česká televize

Naopak největší pokles vykázala sportovní ČT 4, která v srpnu bodovala zmíněnou olympiádou. V září vykázala průměrný celodenní podíl 2,74 procenta, což bylo o 5,10 procentního bodu méně než v srpnu. Hodnota, o kterou Čtyřka (do října přejmenovaná na ČT Sport) klesla, se téměř rovná hodnotě, o jakou v září narostl celodenní podíl hlavního programu Novy. V září klesl oproti srpnu i podíl ČT 2, a to o 0,32 procentního bodu (ze srpnových 4,34 na zářijových 4,02 procenta).

V souboji tří největších televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku v září těsně zvítězila Nova Group s podílem 29,60 procenta. Oproti sprnu si polepšila o 3,70 procentního bodu. Druhá byla Česká televize s podílem 29,03 procenta, o 4,44 procentního bodu nižším než v srpnu. Třetí pozice zbyla na Primu Group, která vykázala souhrnný podíl 25,17 procenta – o 1,01 procenta vyšší než v srpnu.


Zdroj: ATO – Mediaresearch

V meziročním srovnání se zářím loňského roku si nejvíc polepšila zpravodajská ČT 24. Její průměrný celodenní podíl na dospělém publiku stoupnul o 1,38 procentního bodu (z loňských 4,54 na letošních 5,92 procenta). Téměř o jeden procentní bod rostla také ČT 1, která loni v září vykázala podíl 15,38 procenta, zatímco letos 16,35 procenta. Naopak největší meziroční pokles zaznamenala televize Nova, jejíž podíl klesl o 4,64 procentního bodu z loňských 29 na letošních 25,36 procenta.

Marketing meeting Ai a tvorba obsahu

Meziročně ovšem klesala i Prima family, které se loni v září dařilo lépe než letos. Pohoršila si o 0,80 procentního bodu z loňských 19,42 na letošních 18,62 procenta. Naopak ženský kanál Prima love si o procentní bod polepšil – loni v září vykázal podíl 1,45 procenta, letos už 2,49 procenta. O víc než půl procentního bodu meziročně vzrostl i zářijový podíl Primy Cool.

Průměrné celodenní podíly televizí za září 2012 (D15+, %) a jejich vývoj
Program  Share D15+ Meziměsíční vývoj Meziroční vývoj
ČT 1 16,35 + 0,21 + 0,97
ČT 2 4,02 – 0,32 + 0,29
ČT 4 2,74 - 5,10 - 0,69
ČT 24 5,92 + 0,77 + 1,38
Nova 25,36 + 4,38 - 4,64
Nova Cinema 4,24 – 0,68 – 0,35
Prima family 18,62 + 0,58 - 0,80
Prima Cool 4,06 + 0,33 + 0,61
Prima love 2,49 + 0,10 + 1,04
TV Barrandov 5,25 + 0,11 + 0,04
Atmedia 2,10 – 0,01 + 0,28
ostatní TV 8,85 – 0,37 + 0,87

Zdroj: ATO – Mediaresearch

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).