Obliba nákupů u zahraničních obchodníků na Internetu stále roste. Z průzkumu, který mezi svými zákazníky v regionu střední a východní Evropy provedla společnost PayPal, vyplývá, že nejčastějším důvodem pro nákup v zahraničních e-shopech či na aukčních portálech je nižší cena a bohatší sortiment.
Téměř polovina Čechů (48%) volí nakupování v zahraničí zejména kvůli nižším cenám. Toto je charakteristické také pro obyvatele ostatních států regionu. Druhým nejdůležitějším důvodem pro nákup v zahraničním e-shopu je skutečnost, že produkty, o které mají zákazníci zájem, nejsou na českém trhu k dostání (30%). Mezi ostatní důvody patří touha koupit poslední verzi produktu, která u nás není dostupná (11%) a také to, že zákazníci chtějí koupit specifickou verzi produktu, která se v Česku neprodává (10%).
Průzkum, kterého se účastnilo 12 tisíc uživatelů z Česka, Polska, Maďarska a Rumunska, dále odhalil, že roste obliba nákupů zboží v asijských e-shopech. V závislosti na kategorii zboží nakupuje virtuálně v Asii až 25% Čechů a ostatních obyvatel regionu.
V případě elektroniky nakupují Češi online nejvíce v Asii (34%), EU (29%) a USA (16%). U oblečení preferují EU (26%) a USA (24%). Češi, Slováci, Rumuni a Maďaři nemají problém nakoupit zboží v zahraničních e-shopech, naopak Poláci mnohem více preferují svůj vlastní trh.
Češi v zahraničních e-shopech nakupují nejvíce elektroniku, digitální produkty, software a oblečení.
Češi v zahraničí nakupují online nejvíce elektroniku, software a oblečení.
Třetina Čechů, kteří nakupují online v zahraničí, utratí na tamních e-shopech či aukčních portálech více než 5350 korun za rok. Pětina pak utratí 600 až 1750 korun.
Více než třetina všech respondentů nakupuje online v zahraničí nejméně dvakrát za tři měsíce.
Zdroj: tisková zpráva