Z dnešní analýzy reklamních příjmů sledovaných médií, které pravidelně monitoruje výzkumná agentura Nielsen Admosphere, vypadly investice do displejové online reklamy. Navíc projekt AdMonitoring, sestavující měsíční přehledy ceníkové hodnoty reklamního prostoru vybraných online médií, zase včera večer při dotazu na aktuální výsledky reagoval chybovou hláškou.
ŘÍJNOVÁ DATA: Letos si média oproti loňskému roku polepšila o více než pět miliard korun
Krátkodobý výpadek zobrazování online výsledků se ale povedlo realizátorům výzkumu během dnešního dne odstranit. Můžeme tak doplnit pravidelný přehled reklamních příjmů monitorovaných médií, jak jsme čtenářům slíbili v hlavním článku z dnešní půlnoci.
Meziměsíční nárůst o více než sto milionů korun
Z pohledu ceníkových cen displejové reklamy utratili zadavatelé letos v říjnu u sledovaných serverů 721 milionů korun. Ve srovnání se zářijovými 609 miliony si tak jejich provozovatelé polepšili o takřka 112 milionů korun. Za prvních deset měsíců letošního roku tak zadavatelé nakoupili online displejovou reklamu v ceníkové hodnotě 5,7 miliardy korun.
Kromě displejové reklamy navíc průzkum AdMonitoring sleduje u jednotlivých serverů i jejich příjmy z videoreklamy, kterou standardně Nielsen Admosphere v zasílaných měsíčních přehledech nezohledňuje. Během října umístily sledované servery reklamní spoty za více než 84 milionů korun. V září to přitom bylo necelých 69 milionů korun.