Zbavit se řidičů. Uber už dnes na jízdách vydělává víc než taxikáři a teď začíná v domovských Spojených státech testovat službu, kde se bez taxikářů už obejde úplně.
I proto jel šéf startupu na konci roku 2014 do Pittsburghu na univerzitu s tím, že přetáhne experty do svého vznikajícího týmu. Ulovil třeba šéfa Národního centra pro robotické inženýrství John Bares. Podle agentury Bloomberg získal Uberu stovky inženýrů, expertů, ale i mechaniků. A to s jedním cílem – co nejrychleji nahradit víc než milion lidských řidičů.
A už je to tu. Ještě během srpna tak umožní Uber zákazníkům, aby si objednali samořídící auto. Uber do toho vlétl ostře. Google svá auta už několik let testuje a Tesla se také zatím na svého autopilota nespoléhá stoprocentně. Testy oznámil i Ford, ale nikdo zatím nepustil autonomní auto na trh.
Pro Uber bude jezdit Volvo XC90. Celkem by jich měla automobilka připravit stovky do konce letošního roku. Obě firmy uzavřely letos třistamilionovou dohodu na vývoj nového modelu, který by měl být na světě do pěti let.
K tomu ale ještě vyvinul ve spolupráci se startupem OTTO Motors zařízení, které promění na autonomní víceméně každé auto. Jedním ze zakladatelů startupu je Anthony Levandowski, který vyvíjel samořídící auto pro Google.