Mezitýdenní vývoj (vs. 12. týden 2015)
Cílová skupina 15+
Vyšetřování tragické nehody Airbusu německé nízkonákladové společnosti Germanwings, průjezd kolony amerických vojáků Českou republikou i návrat dvou unesených Češek z Pákistánu po víc než dvou letech minulý týden rekordně zvedly sledovanost zpravodajského kanálu ČT 24. V průměrném celodenním podílu na dospělém publiku si polepšil nejvíc ze všech českých televizí měřených peoplemetry, konkrétně o 1,27 procentního bodu na hodnotu 5,05 procenta. Dařilo se ale také Nově Cinema, jejíž podíl vzrostl o 0,31 procentního bodu na 4,54 procenta. Naopak poklesy zaznamenaly veřejnoprávní programy ČT 1 (o 0,70 procentního bodu na podíl 14,64 procenta), ČT Sport (o 0,55 procentního bodu na 3,53 procenta) a ČT 2 (o 0,37 procentního bodu na 4,22 procenta).
PŘEDMINULÝ TÝDEN: Nova si polepšila nejvíc z českých televizí, jako skupina ji v růstu předběhla Prima
Právě poklesy tří zmiňovaných programů ČT vedly k celkovému mezitýdennímu poklesu České televize, která si v porovnání s předminulým týdnem jako celek v souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku pohoršila o 0,34 procentního bodu na hodnotu 29,08 procenta. Naopak růst zaznamenala skupina Nova, jejíž podíl narostl o 0,99 procentního bodu na hodnotu 34,13 procenta. V jejím případě se na růstu nejvíce podílela Nova Cinema a Smíchov. Skupina Prima zaznamenala mezitýdenní pokles o 0,26 procentního bodu na hodnotu 21,58 procenta, přičemž všechny čtyři programy Primy zaznamenaly mezitýdenní pokles, i když u Primy love a Primy Zoom šlo jen o jednu setinu procentního bodu.
Cílová skupina 15–54
U mladších diváků od 15 do 54 let si minulý týden z jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu na publiku nejvíce polepšil hlavní program Novy. Oproti předminulému týdnu mu podíl narostl o 1,27 procentního bodu na hodnotu 28,33 procenta. Dařilo se i zpravodajské ČT 24, i když ne tolik jako u širšího publika staršího 15 let. V mladší skupině diváků jí podíl narostl o 0,59 procentního bodu na hodnotu 2,59 procenta. Za zmínku stojí i růst Novy Cinema, která si polepšila o 0,25 procentního bodu na podíl 6,16 procenta. Opačný trend vykázala ČT Sport, jež se propadla o 0,76 procentního bodu na 3,92 procenta, dále ČT 1, jež klesla o 0,66 procentního bodu na 10,94 procenta, a ČT 2, která vykázala pokles o 0,44 procentního bodu na podíl 3,47 procenta.
MINULÝ ROK: Nova skokanem minulého týdne, Česká televize hodně ztrácela
Z hlediska celých televizních skupin se minulý týden dařilo zejména komerčním televizím. Díky návratu reality show Výměna manželek a úspěšnému seriálu Policie Modrava se dařilo zejména skupině Nova, jejíž souhrnný celodenní podíl na publiku od 15 do 54 let vzrostl o 1,65 procentního bodu na hodnotu 39,72 procenta. Jediným programem, který zaznamenal mírný pokles, přitom byl Fanda. Stagnaci zaznamenala skupina Prima, která si oproti předminulému týdnu pohoršila o tři setiny procentního bodu na hodnotu 21,66 procenta, za což mohl především dokumentární kanál Prima Zoom. Česká televize se propadla o 1,28 procentního bodu na souhrnný podíl 23,58 procenta a u mladšího publika tak ztrácela výrazněji než u všech dospělých nad 15 let.
Meziroční vývoj (vs. 13. týden 2015)
Cílová skupina 15+
V meziročním srovnání s 13. týdnem loňského roku si z jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšila ČT Sport. Její podíl narostl o 1,59 procentního bodu na hodnotu 3,53 procenta. Dařilo se i zpravodajské ČT 24, která si meziročně připsala 0,52 procentního bodu a vykázala podíl 5,05 procenta. Nárůst zaznamenal také Smíchov, jemuž přibylo 0,47 procentního bodu na hodnotu 1,62 procenta. Opačný trend vykázal hlavní kanál Primy, který se meziročně propadl o 1,10 procentního bodu na 13,80 procenta. Nedařilo se ani ČT 1, jež si pohoršila o 0,88 procentního bodu na hodnotu 14,64 procenta, a hlavnímu kanálu Novy, který klesl o 0,85 procentního bodu na 25,27 procenta. Obdobně klesala i další plnoformátová TV Barrandov (o 0,78 procentního bodu na 3,60 procenta).
Česká televize jako jediná z „velké trojky“ televizních skupin v Česku zaznamenala meziroční nárůst v souhrnném celodenním podílu za všechny své programy u cílové skupiny dospělých diváků starších 15 let. Konkrétně si polepšila o 1,35 procentního bodu na hodnotu 29,08 procenta. Jediným z šesti veřejnoprávních programů, které meziročně klesly, byla ČT 1. Skupiny Nova a Prima zaznamenaly meziroční pokles, v obou případech stejný – o 0,41 procentního bodu. Nova klesla na hodnotu 34,13 procenta, přičemž kromě hlavního kanálu klesal i podíl Fandy, Prima klesla na souhrnný podíl 21,58 procenta a ze čtyř jejích programů si meziročně pohoršil pouze hlavní kanál (nejvíce stoupala Prima love).
Cílová skupina 15–54
U mladšího publika ve věku 15 až 54 let, na které se programově i obchodně soustředí skupina Nova a výsledky v této kategorii svému švédskému spolumajiteli reportuje i skupina Prima, si meziročně v průměrném celodenním podílu na sledovanosti nejvíce polepšila ČT Sport. Její podíl narostl o 1,81 procentního bodu na hodnotu 3,92 procenta. Polepšil si i Smíchov (+ 0,75 procentního bodu na 2,59 procenta), Prima love (+ 0,63 procentního bodu na 3,31 procenta) a Prima Cool (+ 0,62 procentního bodu na 5,36 procenta). Opačným směrem se vydala ČT 1, která meziročně ztratila 1,08 procentního bodu a dosáhla hodnoty 10,94 procenta. Výrazně klesala i TV Barrandov (o 0,91 procentního bodu na 2,41 procenta) a hlavní kanál Primy (o 0,78 procentního bodu na hodnotu 10,88 procenta).
Ve srovnání výkonu celých televizních skupin si meziročně všechny tři velké mediální domy polepšily. Nejvíce skupina Prima, která v součtu všech čtyř svých programů rostla o 0,75 procentního bodu na hodnotu 21,66 procenta. Pomohly k tomu především Prima love a Prima Cool, ale také Prima Zoom. Naopak „velká“ Prima meziročně klesala. Skupina Nova si jako celek meziročně polepšila o 0,36 procentního bodu na hodnotu 39,72 procenta. V jejím případě však hlavní kanály, Fanda a Telka, mírně klesaly. Česká televize si u mladého publika meziročně polepšila o 0,17 procentního bodu na celkový podíl 23,58 procenta. Nebýt však výrazného růstu sportovního kanálu, zaznamenala by jasný pokles.