Stejně jako u Kindle nebo Kindle Fire, je smartphone jen dalším kanálem Amazonu, jak prodávat své služby. Novinka má kromě výbavy, se kterou chce firma konkurovat modelům od Samsungu nebo Applu, i speciálního pomocníka. Místo Siri totiž vymyslel Amazon Světlušku.
Služba FireFly, kterou na včerejší prezentaci Jeff Bezzos označil jako „něco trochu jiného“, umí nakupovat pomocí třináctimegapixelového fotoaparátu s optickým stabilizátorem. Rozpozná většinu zboží, umí načítat čárové i QR kódy a ke každému z produktů ukáže uživateli základní informace a samozřejmě i odkaz na nákup.
Amazon se tak snaží posunout nakupování zase o krok dál. Podobně třeba experimentuje s objednáváním zboží rovnou z Twitteru. Světluška zatím dokáže rozpoznat 100 milionů produktů, a to včetně uměleckých děl.
Telefon jako takový není žádný zázrak. Jde v podstatě o výbavou mírně nadprůměrný mobil s upraveným Androidem. Ve svém vlastním aplikačním obchodě má Fire zatím kolem čtvrt milionu aplikací. Amazon ale k telefonu přidává své know-how – služby. Noví majitelé Fire Phone získají i roční předplatné služeb Prime – tedy doručování zboží zdarma, přístup do videotéky, knihovny, ale i k hudbě v nově se rozjíždějící službě.
Amazon tak po úspěchu své čtečky chce prorazit i na nejkonkurenčnější trh. Mobily jsou ale mnohem vyšší hra. Nějaké zkušenosti s konkurencí už posbíral v tabletovém světě s modelem Kindle Fire, jehož prodeje ukázaly, že trh je nemilosrdný. Za první tři měsíce letošního roku prodal Amazon jen milion tabletů. Skoro o polovinu méně než loni a jeho podíl na trhu klesl také na polovic. Momentálně drží 1,9 procenta trhu tabletů.
Cenově přitom telefon trh zrovna neválcuje. Dotovaná verze u AT&T sice vyjde na 199 dolarů, ale bez operátorské smlouvy se telefon bude prodávat za 649 dolarů, tedy v podstatě stejně jako iPhone.