Většina českých uživatelů přistupuje k internetovým službám prostřednictvím stolního počítače nebo notebooku. Druhým nejpopulárnějším zařízením pro přístup k internetu je mobilní telefon, jehož obliba velmi rychle roste.
Proti minulé vlně průzkumu z jara 2011 se zvýšil podíl činnosti získávání praktických informací pomocí mobilního telefonu o 9 % a přístup k e-mailu o 7 %. Ostatní činnosti prováděné pomocí mobilního telefonu jako zpravodajství, sociální sítě a ostatní internetový obsah vzrostly o 5 %.
„Takový nárůst během pouze půl roku potvrzuje trend masivního nástupu mobilního internetu. Po letošních Vánocích, kdy jedním z nečastějších dárků byl právě chytrý mobilní telefon, a vzhledem k stále dostupnějším mobilním internetovým tarifům, lze v příští vlně průzkumu očekávat pokračování růstu ještě ve větší míře“, komentuje výsledky průzkumu analytik SPIR Petr Kolář.
Mobilní telefony jsou nejčastěji využívány k vyhledávání praktických informací (vyhledávání, jízdní řády, předpověď počasí, mapy, aj.) a kontrole pošty. Ostatní zařízení jsou používána velmi sporadicky a navíc jen úzkou skupinou uživatelů. Vyplývá to z páté vlny doplňkového marketingového výzkumu projektu NetMonitor, který pro Sdružení pro internetovou reklamu zrealizovala výzkumná agentura MEDIARESEARCH. Výzkum je zaměřený na chování, zvyky a postoje uživatelů ve vztahu k používání médií.
Mezi internetovými uživateli provádějícími uvedené činnosti prostřednictvím mobilního telefonu převládají muži a věková skupina 25–34 let s výjimkou sociálních sítí, kde převládají naopak ženy a nejsilnější věkovou skupinou jsou uživatelé 15–24 let.