Pokud nahrajete na SoundCloud nějakou hudbu, bude prověřena, zda neporušuje autorská práva, stejně jako se tomu děje u YouTube. Navíc stejnou společností, protože Zefr dodává tytéž služby právě YouTube. SoundCloud přitom má i vlastní systém na identifikaci autorských děl.
Nejde tady o postihy nebo odstraňování souborů, ale o další potenciální zdroj příjmů. SoundCloud použije stejný model, který na YouTube funguje už poměrně dlouho: vlastníci práv získávají peníze z reklamy, která se zobrazuje při přehrávání. Právě inzerci SoundCloud doplnil někdy v létě loňského roku.
SoundCloud – www.soundcloud.com – je něco jako YouTube pro audio soubory. Pokud chcete někde hostovat audio a mít možnost snadno je přehrávat a sdílet s kýmkoli dalším, SoundCloud je dobrá volba. Zajímavé na službě může být i to, že pochází ze Švédska a sídlí v Berlíně.
Službu založenou v roce 2007 dnes používá zhruba 175 milionů lidí (údaj z prosince 2014 přímo od společnosti). Původní záměr, tedy vybudovat službu umožňující hudebníkům sdílet jejich nahrávky, se postupem času proměnil ve službu pro publikování jakéhokoliv audioobsahu. K deseti milionům uživatelů se službě podařilo dostat v lednu 2012, a pak už následoval podstatně silnější růst.
Někdy na počátku roku 2014 SoundCloud odstartoval sérii jednání s nahrávacími společnostmi, které na službu velmi silně útočily kvůli stále častěji se objevujícímu pirátskému obsahu. Ve stejném roce to dokonce vypadalo, že službu koupí Twitter a hovořilo se o ceně 2 miliardy dolarů.
SoundCloud je klasická internetová společnost dneška. Po několika sériích financování hledá další financování, obchodní model je částečně v nedohlednu a částečně zachraňovaný reklamou (ale na tu došlo prakticky až v loňském roce). S ohledem na charakter služby je navíc SoundCloud v neustálém ohrožení ze strany vlastníků a správců autorských práv.
Zdroj: SoundCloud starts working with YouTube's partner to scan music for copyright infringement