Placenou satelitní službu UPC Direct si v prvním čtvrtletí letošního roku předplácelo méně televizních diváků než v posledním čtvrtletí 2006. V porovnání s neoficiálními počty zákazníků konkurenční satelitní platformy Digi TV z letošního dubna pak UPC Direct na nejbližšího konkurenta ztrácí přes pět tisíc klientů.
UPC Direct si v prvním kvartále 2007 předplácelo 133 400 českých domácností, což je o 1 100 méně než v posledním čtvrtletí loňského roku. Digi TV podle neoficiálních čísel vykázala k 10. dubnu 139 000 předplatitelů v České republice. Není ale jasné, zda jde o vyřízené zakázky, nebo pouze všechny objednávky včetně těch, které operátor ještě nestihl vyřídit.
Pokles počtu předplatitelů satelitní televize UPC Direct zaznamenal její provozovatel, společnost Liberty Global, na všech trzích kromě Slovenska a Rumunska. Tam stoupl počet zákazníků z necelých 20 tisíc na 22 200. To je ale desetkrát méně, než vykazuje konkurenční Digi TV, která tvrdí, že její nabídka oslovila 216 tisíc Slováků.
Úprk předplatitelů UPC Direct zaznamenala Liberty Global v Maďarsku, tedy na dalším trhu, kde si UPC konkuruje s Digi TV. Počet diváků UPC Direct zde oproti poslednímu čtvrtletí 2006 klesl o 7 200 na nynějších 163 700 (Digi TV uvádí pro Maďarsko 370 tisíc předplatitelů). V Rumunsku, mateřské zemi Digi TV, naopak počet předplatitelů satelitní televize od UPC (pod názvem Focus Sat) stoupl z 50 300 na 66 700. Digi TV ale v Rumunsku uvádí 1,15 milionu předplatitelů.