Rocket Internet koupil podíl v Delivery Hero i s DámeJídlo. Za 287 milionů eur

9. 2. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Buď je to opravdu zlatá žíla nebo německý akcelerátor sází na prodej celé nové divize někomu silnějšímu. Po jídle se prý začíná koukat i Amazon.

Loni v září oznámil berlínský akcelerátor Rocket Internet vstup na burzu. Teď začal nakupovat ve velkém. Firma má podíl i v rozvážkové službě Foodpanda, která se také mihla na tuzemském trhu, ale nevydržela tu ani rok

Teď se ale Foodpanda schází se svým českým konkurentem v jedné stáji. Delivery Hero totiž na začátku roku koupilo DámeJídlo i JídloTeď za řádově stovky milionů korun. A teď všechno sjednotil Rocket Internet nákupem třicetiprocentního podílu za 287 milionů eur. První informace o obchodu přinesl server Techcrunch.

Firma tak výrazně posílila svou novou divizi pro rozvoz a objednávání jídla pojmenovanou Global Online Takeaway Group. Ta, díky všem investicím, dnes působí už v 39 zemích světa. V pátek totiž Rocket Internet bratrů Samwerů oznámil ještě expanzi Foodpandy, která koupila konkurenty v sedmi asijských zemích.

Delivery Hero má podle svého blogu dál fungovat jako samostatná značka, ale bude blíž spolupracovat s Rocket Internet, tedy podobně jako mají fungovat projekty spadající třeba pod tuzemské Rockaway

MM 25 baliček

Peníze chtějí Němci použít na expanzi a rozvoj technologií. To samé konečně slibovali i vedením tuzemských startupů. "Chceme dále urychlit růst obou služeb velkými investicemi do technologií, marketingu a nových a vylepšených služeb pro zákazníky i restaurace,“ tvrdil Niklas Östberg, generální ředitel Delivery Hero, v tiskové zprávě. "Poskytneme jim naše know how, snažíme se, aby se oběma firmám dařilo i nadále,“ dodal pro Lupu mluvčí startupu Bodo von Braunmühl.

Nejvíc se celým milionovým kolotočem může bavit Adam Kurzok, který stál u začátků tuzemského experimentování s jídlem na internetu. Jak Lunchtime, tak PizzaTime, který se stal základem projektu DámeJídlo, už ale dávno prodal. 

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).