Portál omezený jazykem. Přesto ho na Balkáně už dnes využívá kolem milionu lidí. Gjirafa předloni absolvovala tuzemský akcelerační program ve StartupYardu a teď se do Česka vrátila pro peníze. Už podruhé – podíl ve startupu si totiž pořídil i Ondřej Bartoš z Credo Ventures nebo Michal Illich.
Startup teď získal dva miliony dolarů od Rockaway Capital Jakuba Havrlanta. Peníze mají být použity především na rozjezd internetové ekonomiky na Balkánu a digitalizaci informací v Albánii a Kosovu. Cíl je jasný – udělat z Gjirafy regionální jedničku ve vyhledávání, e-commerci a reklamě.
Gjirafa je v podstatě vyhledávač a agregátor novinových článků v albánštině. Inspiraci má především v úspěchu tuzemského Seznamu. „Jsme Seznam.cz pro albánsky mluvící uživatele, chceme být domovskou stránkou pro naše lidi,“ tvrdil při opouštění StartupYardu zakladatel Mergim Cahani s tím, že šanci vidí i v jízdních řádech, které dosud v Kosovu ani v Albánii nejsou online.
„Gjirafa má šanci zafungovat v Kosovu a Albánii podobně jako Yahoo v devadesátých letech. Může tam rozjet reálnou internetovou ekonomiku. Teď je podle nás ten zásadní okamžik,“ vysvětluje důvody investice Dušan Zábrodský z Rockaway.
Pro Rockaway jde o pokračování v nákupní a investiční jízdě. Potom, co na podzim skupina koupila Mall a Heureku, se po novém roce na ÚOHS objevil další obchod – tentokrát v podobě on-line prodejce zájezdů Invia.