Primě se po dvou letech podařilo v týdenní sledovanosti porazit ČT 1

28. 8. 2008
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: 115393
28. 8. 2008

Televize Prima minulý týden slavila nebývalý úspěch, když se jí v průměrném denním podílu na divácích starších patnácti let podařilo po dvou letech porazit první program České televize. Vyšší průměrnou sledovanost než ČT 1 si Prima udržela i v hlavním vysílacím čase mezi 19. a 23. hodinou, což se jí podařilo naposledy ve 38. týdnu roku 2006. Vyplývá to z pravidelné týdenní zprávy o sledovanosti českých televizí, kterou na svém webu zveřejňuje Asociace televizních organizací (ATO).

GRAF: Podíly českých televizí na sledovanosti za 34. týden 2008 (PDF, 23kB)

Primě se minulý týden podařilo zvýšit průměrný celodenní podíl na publiku o dva procentní body na 19,07 procenta. V hlavním vysílacím čase dokonce dosáhla podílu 22,28 procenta. První program České televize tratil na olympiádě, kterou v tu dobu přenášel především program ČT 2. Jednička tak zaznamenala v celodenním podíle na trhu pokles o 0,74 procentního bodu na 18,41 procenta. V prime time dosáhla ČT 1 průměrného týdenního podílu 21,92 procenta.

Poklesu se nevyhnula ani ČT 2, i když její výsledky byly díky olympiádě stále nadstandardně vysoké. V celodenním průměrném podílu na publiku dosáhla 15,61 procenta, což je o 1,02 procentního bodu méně než v předchozím týdnu. V hlavním vysílacím čase se ale podíl ČT 2 propadnul na 6,64 procenta. Digitální kanál ČT 4 Sport si díky olympiádě udržel i minulý týden vyšší sledovanost než sesterský zpravodajský kanál ČT 24.

TABULKA: Vývoj týdenní sledovanosti českých televizí za celý rok 2008

V celodenních číslech dosáhnul ČT 4 Sport podílu 1,43 procenta, což je o 0,65 procentního bodu méně než v předchozím týdnu. Během večera jej sledovalo v průměru 1,23 procenta dospělých diváků, kteří trávili čas před televizní obrazovkou. Průměrný celodenní průměr podílu ČT 24 na divácích klesl o 0,24 procentního bodu na 1,38 procenta. V hlavním vysílacím čase si ČT 24 ukousla přesně jednoprocentní podíl na trhu.

Marketing meeting Ai a tvorba obsahu

Končící olympiáda nadále nesvědčila televizi Nova, která minulý týden dosáhla druhého nejhoršího výsledku sledovanosti za letošní rok. Po celý den ji v průměru sledovalo 30,48 procenta diváků starších patnácti let. I tak je to ale oproti předchozímu týdnu nárůst o 0,85 procentního bodu. V hlavním vysílacím čase Nova dosáhla průměrného podílu na publiku 35,58 procenta.

Filmový kanál Nova Cinema si v celodenních číslech minulý týden polepšil z 0,44 na 0,51 procenta. Stejný podíl si uchoval i v hlavním večerním vysílacím čase. Malé kabelové a satelitní televize, zahrnuté do skupiny označované „ostatní“, si v celodenním podílu na divácích mírně pohoršily z 13,37 na 13,11 procenta. Během prime time je sledovalo v průměru 10,84 procenta diváků starších patnácti let, co trávili večer u televize.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).