V comScore zjistili, že reklamu v prohlížeči na počítačích blokuje pouze deset procent uživatelů v USA. Jde přitom o data za prosinec a základem je zhruba jeden milion velký vzorek uživatelů.
comScore také podle Wall Street Journalu udává, že blokování inzerce nijak výrazně nestoupá (9,5 % v květnu 2015 vs. 9,7 % v prosinci) a více blokují mladí uživatelé (16,5 % těch mezi 18 a 24 roky, 12,5 % u skupiny 25 – 34 let a 8 % uživatelů ve věku 35 let a starších).
Na údajích počtu blokujících je vidět, jak nebezpečné může být odvozovat něco od malého vzorku uživatelů. Srovnejme si to třeba s nedávným údajem o 57 % blokujících, který na základě vzorku 500 dospělých Američanů zveřejnila firma Retale.
Ještě dřívější analýza od Adobe/Page Fair uváděla 17% podíl blokujících v květnu 2015 a 15 % v červnu 2015. U těchto čísel je nutné připomenout, že pocházejí od společností, které mají na vyšších číslech zájem - prodávají totiž nástroje pro „boj“ s blokátory.
V Česku jsou k dispozici čísla Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR), které různými metodami došlo k 10 – 15 %.