Modré tlačítko Buy it by se mělo objevit u nasdílených obrázků (pinů) zboží vybraných partnerů, se kterými Pinterest uzavřel smlouvy. Uživatelům umožní přímo z aplikace koupit produkt, který na fotce vidí.
Podmínkou je, aby šlo o tzv. Rich Pins, tedy obrázky, které na sebe mají navázány další informace, jako je třeba dostupnost, odkaz na e-shop či cenu. Provozovatelé webů je mohou zprovoznit přidáním několika řádků kódu s metatagy.
Komerční piny bude na Pinterestu možné přímo vyfiltrovat prostřednictvím vyhledávání. Dotaz bude také možné omezit na „zboží s přibližnou cenou XY“.
Pinterest nebuduje vlastní e-shop, nákup bude pouze zprostředkovávat. Stejné je to i u placení. Zákazníci si zatím budou moci vybrat mezi Apple Pay nebo platební kartou – i v tomto případě ale platba půjde přes některou fungující platební bránu (Stripe, Braintree), Pinterest sám nebude ukládat žádné platební informace o zákazníkovi.
A nebude se starat ani o dopravu zboží nebo případné reklamace, to vše je na dotyčném obchodníkovi. Zajímavé je, že si Pinterest zatím nebude za zprostředkování od e-shopů účtovat žádný poplatek, ani podíl z ceny.
V začátku má být na Pinterestu k dispozici několik milionů produktů, které bude možné rovnou koupit, včetně módních značek jako Macy’s, Neiman Marcus nebo Nordstrom.
Nákupní tlačítko bude na Pinterestu dostupné v nejbližších několika týdnech, zatím ale pouze v USA a na zařízeních s iOS (iPhine, iPad). Časem má dorazit i do aplikace pro Android a na webové rozhraní služby.