Stejně jako O2, i T-Mobile hlásí při snížení tržeb zvýšení zisku. Vodafone výsledky neoznámil. Provozní zisk české dcerky německého Deutsche Telekomu stoupl během konce zimy o sedm procent na 2,73 miliardy korun.
Podobně jako u O2 přestala klesat i průměrný útrata na jednoho zákazníka. Průměrný měsíční výnos z mobilních služeb se tak zvýšil o dvě koruny na 247 korun s tím, že téměř polovinu z toho tvoří nehlasové služby. Objem přenesených dat se zvýšil o 120 procent.
Důvod zlepšených výsledků je podle šéfa firmy Milana Vašiny v sázce na nehlasové služby. Zatímco se O2 loni rozdělilo, T-Mobile pokračuje v integraci s GTS a T-Systems, které pohltil v minulých letech.
„Dlouhodobý důraz na poskytování vysokorychlostních dat, integrovaných B2B služeb a inovativních řešení přináší výsledky. Věříme, že užší spolupráce se Slovak Telekomem, kterou jsme zahájili v tomto roce, v blízké budoucnosti ještě více posílí naši pozici,“ komentoval výsledky firmy její ředitel Milan Vašina.
Operátor rozjel během loňského roku i novou síť, která by měla být specializovaná na zařízení ze světa internetu věcí. Recepty na to, jak vydělat i v době, kdy operátorům pšenka spíš odkvétá, jsou, minimálně v tuzemsku, právě v nových službách.
Výroky konkurenčních operátorů to jen potvrzují. "Výnosy z O2 TV vzrostly v březnu meziročně téměř o 80 procent. To nám vytváří prostor pro další investice do nákupu sportovního obsahu. Stále platí, že rok 2016 pro nás zůstává rokem zvýšených investic do oblastí, které ponesou růst v dalších letech,“ vysvětluje finanční ředitel O2 Tomáš Kouřil.