Reklama v České televizi zůstane od listopadu letošního roku pouze na programech ČT 2 a ČT 4, a to maximálně v objemu půl procenta jejich celkového vysílacího času. Výnosy z prodeje reklamních časů půjdou do Státního fondu kultury a na podporu sportu, ČT je bude moci použít i pro nákup vysílacích práv pro sportovní události. Ve druhém čtení senátního návrhu novely zákona o ČT o tom dnes rozhodli poslanci.
K TÉMATU: Nova s Primou a TV Barrandov by mohly „filmovou daň“ obejít
Plénem sněmovny prošel pozměněný návrh, který minulý čtvrtek odsouhlasil volební výbor sněmovny. Podle něj by celoplošné komerční plnoformátové televize Nova, Prima a Barrandov měly od ledna příštího roku přispívat dvěma procenty z ročního výnosu prodeje reklamy do Státního fondu na podporu kinematografie. Česká televize také nebude moci od letošního listopadu vysílat teleshopping a umisťovat reklamu na své internetové stránky.
ČTĚTE TAKÉ: Podporujeme český film. A vy zrušte reklamu v ČT, nabádala Nova
Návrh nyní putuje do třetího, závěrečného čtení. Poslanecká sněmovna se k němu dostane v polovině července. Ke komplexnímu pozměňovacímu návrhu, který dnes prošel dolní komorou Parlamentu, se přidají i další poslanecké pozměňovací návrhy. Při třetím čtení návrhů zákonů však obvykle sněmovna už žádné změny nepřipouští.