Omezení reklamy v ČT prošlo do závěrečného čtení ve sněmovně

21. 6. 2011
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: 115393
21. 6. 2011

Reklama v České televizi zůstane od listopadu letošního roku pouze na programech ČT 2 a ČT 4, a to maximálně v objemu půl procenta jejich celkového vysílacího času. Výnosy z prodeje reklamních časů půjdou do Státního fondu kultury a na podporu sportu, ČT je bude moci použít i pro nákup vysílacích práv pro sportovní události. Ve druhém čtení senátního návrhu novely zákona o ČT o tom dnes rozhodli poslanci.

K TÉMATU: Nova s Primou a TV Barrandov by mohly „filmovou daň“ obejít

Plénem sněmovny prošel pozměněný návrh, který minulý čtvrtek odsouhlasil volební výbor sněmovny. Podle něj by celoplošné komerční plnoformátové televize Nova, Prima a Barrandov měly od ledna příštího roku přispívat dvěma procenty z ročního výnosu prodeje reklamy do Státního fondu na podporu kinematografie. Česká televize také nebude moci od letošního listopadu vysílat teleshopping a umisťovat reklamu na své internetové stránky.

Marketing meeting Ai a tvorba obsahu

ČTĚTE TAKÉ: Podporujeme český film. A vy zrušte reklamu v ČT, nabádala Nova

Návrh nyní putuje do třetího, závěrečného čtení. Poslanecká sněmovna se k němu dostane v polovině července. Ke komplexnímu pozměňovacímu návrhu, který dnes prošel dolní komorou Parlamentu, se přidají i další poslanecké pozměňovací návrhy. Při třetím čtení návrhů zákonů však obvykle sněmovna už žádné změny nepřipouští.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).