Další nejhorší týdenní podíl na dospělém publiku od začátku peoplemetrového měření v Česku má za sebou televize Nova. Minulý týden ji sledovalo po celý den v průměru jen 18,12 procenta dospělého publika. Je to jen týden poté, co Nova poprvé v historii klesla v týdenních číslech pod hranici 20 procent (u publika staršího 15 let). Přesto si udržela pozici nejsledovanější televize v zemi, i když si oproti předminulému týdnu pohoršila o dalších 1,56 procentního bodu.
AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2012
Nova byla zároveň televizí, jejíž podíl oproti předminulému týdnu klesnul nejvíce, i když podobný pokles zaznamenala i Prima family. Ta se propadla o 1,51 procentního bodu na hodnotu 17,30 procenta. Pokles o 1,17 procentního bodu zaznamenal i program ČT 1. Naopak skokanem týdne byla sportovní ČT 4, která si díky olympijským přenosům polepšila o 4,46 procentního bodu na hodnotu 12,68 procenta a stala se čtvrtou nejsledovanější televizí v zemi (ale například v sobotu byla dokonce lídrem).
Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou Atmedia: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film.
V meziročním srovnání s 31. týdnem loňského roku si opět nejvíc polepšila sportovní ČT 4, a to o rekordních 8,92 procentního bodu z loňských 3,76 procenta na letošních 12,68 procenta (loni ale nebyla olympiáda). Největší pokles opět vykázala Nova, a to o 9,24 procentního bodu z loňských 27,36 procenta na letošních 18,12 procenta. Jednoprocentní meziroční pokles vykázala i Nova Cinema, zatímco třeba programy Primy, s výjimkou drobného poklesu Primy Cool, meziročně stoupaly.
Program | Týdenní podíl D15+ | Mezitýdenní vývoj | Meziroční vývoj |
---|---|---|---|
ČT 1 | 14,31 | - 1,17 | - 0,89 |
ČT 2 | 6,51 | + 2,35 | + 1,64 |
ČT 4 | 12,68 | + 4,46 | + 8,92 |
ČT 24 | 4,78 | – 0,57 | – 0,42 |
Nova | 18,12 | - 1,56 | - 9,24 |
Nova Cinema | 4,78 | – 0,12 | – 1,00 |
Prima family | 17,30 | – 1,51 | + 0,59 |
Prima Cool | 3,71 | – 0,21 | – 0,07 |
Prima love | 2,31 | – 0,09 | + 0,99 |
TV Barrandov | 4,98 | - 0,80 | 0 |
Atmedia | 1,84 | – 0,31 | – 0,41 |
ostatní TV | 8,68 | – 0,47 | – 0,95 |
Historický propad Novy vedl i k poklesu aktuálního týdenního podílu celé skupiny Nova. U dospělého publika staršího 15 let tak souhrnný podíl Novy a Novy Cinema klesl už druhý týden po sobě pod kumulovaný podíl Primy Group. To si nenechalo ujít PR oddělení Primy, které v pondělí oficiální tiskovou zprávou oznámilo: „Potvrzeno! Nejsilnější v cílové skupině D15+ je Prima Group!“. To však není pravda, protože nejsilnější v této skupině byla minulý i předminulý týden Česká televize (sama Prima pak v textu o osbě schválně mluví o „nejsilnější komerční skupině“).
ČTĚTE TAKÉ: Prima Group: minulý týden jsme byli komerční lídr. Nova: Ne, byli jsme to my
Jak tedy dopadl souboj všech tří největších televizních skupin? První ČT Group dosáhla u publika staršího 15 let souhrnného podílu 38,28 procenta, druhá Prima Group 23,33 procenta a třetí Nova Group 22,90 procenta. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin byla první opět ČT Group s podílem 33,92 procenta, druhá Nova Group s 28,59 procenty a až třetí Prima Group s 24,28 procenty. Podobně dopadnul i souboj v celodenních a večerních průměrných podílech na publiku od 15 do 54 let.
NAPSALI JSME: Červenec byl pro Novu zatím nejhorší v historii, klesala na úkor ČT i Primy
Právě v této cílové skupině, na kterou programuje Nova, zůstala Prima Group minulý týden až třetí, na což Nova neopomněla upozornit ve vlastní tiskové zprávě, kterou v pondělí odpoledne reagovala na oznámení FTV Primy o jejím „vítězství“. „Skupina kanálů Nova v minulém týdnu u své primární cílové skupiny diváků ve věku 15–54 let dosáhla v rámci skupiny komerčních stanic nejvyššího podílu na sledovanosti, a to jak za období prime time, tak i v celém dni. Průměrný podíl na sledovanosti v 31. týdnu získaly kanály Nova a Nova Cinema souhrnně 32,21 procenta, v celém dni 25,81 procenta,“ uvedla Marie Fianová z tiskového oddělení Novy.
Pro porovnání: Prima Group dosáhla v celodenním podílu publiku od 15 do 54 let hodnoty 22,37 procenta a ve večerních časech 23,27 procenta, ČT Group pak za celý den 34,86 procenta a v prime time 30,52 procenta. Ve večerních časech tedy u skupiny D15–54 zvítězila Nova Group, v celodenním podílu pak ČT Group.