Jeden z nejsledovanějších vydavatelských počinů na iPadu, americký bulvární deník The Daily, jenž je součástí mediální říše Ruperta Murdocha, získal od ledna 80 tisíc předplatitelů. Většina z nich se přitom rozhodla pro celoroční variantu za 39,99 dolaru místo týdenního odběru za 99 centů. Dalších zhruba 40 tisíc čtenářů využívá čtrnáctidenního přístupu na zkoušku zdarma. „Zhruba 15 procent z těch, kdo si The Daily vyzkoušejí, si ho nakonec předplatí,“ řekl časopisu AdAge vydavatel Greg Clayman.
Murdochova investice do ambiciózního projektu činí v prvním roce 30 milionů dolarů. Jen na iPadu se deník se samostatnou redakcí čítající okolo stovky lidí, nemůže uživit. Před dvěma týdny otevřel další distribuční kanál – aplikaci pro Facebook a do konce roku by se měla objevit rovněž varianta pro operační systém Google Android. O tom, zda bude projekt pokračovat, se rozhodne pravděpodobně až v příštím roce, kdy se ukáže, kolik čtenářů po uplynutí jednoho roku předplatné obnoví.
Zdroje: paidContent, AdAge