Co všechno můžete zjistit, pokud provozujete něco jako Facebook, a máte tedy k dispozici dostatečně velký vzorek uživatelů? Třeba to, že pokud chtějí vyjádřit smích, tak paradoxně není nejrozšířenějším výrazem internetové LOL (Laughing out loud) ale klasické, lidské a mnohem déle známé HAHA.
51 % uživatelů dává přednost haha, 33,7 % použije smajlíka (emoji), 13,1 % zvolí hehe a pouze 1,9 % použije lol. Tedy alespoň pokud jde o americké uživatele, jak je to v dalších zemích či jazycích se nedozvíme.
Podle dat mají mladší uživatelé a ženy více v oblibě emoji, muži raději hehe a v průměru si pro smích vystačíme právě se čtyřmi písmeny, ale šestipísmenná podoba je také poměrně častá.
Zvláštní zjištění je, že ve studii se neobjevuje ROFL (Rolling On The Floor Laughing), LMAO (Laughing My Arse Off) ani PMSL (Pissing Myself Laughing).
Neuškodí vědět, že 52 % používá jeden typ smíchu a zhruba 20 % používá dva rozdílné.
Každopádně, bez legrace, haha, lol či lmao, kompletní studie je k nalezení v The Not-So-Universal Language of Laughter.