Zadavatelé reklamy nejen v České republice, ale v celé střední a východní Evropě prozatím příliš nereflektují skutečnost, že diváci při sledování televize považují využívání internetu za čím dál tím větší samozřejmost. Ukázaly to výsledky mezinárodního výzkumu MEC Multiscreen Study, které zveřejnila česká pobočka společnosti začátkem tohoto týdne. Zadavatelé samozřejmě o tomto trendu vědí, ale jen někteří z nich se snaží pokračovat v interakci se svými diváky i na jiné než TV obrazovce. Změnu by samozřejmě mělo přinést hybridní vysílání HbbTV. S tímto trendem již počítají ve své obchodní politice i České Radiokomunikace.
ČTĚTE TAKÉ: České Radiokomunikace přizpůsobí inzerentům hybridní vysílání „na míru“
Uživatelé internetu, kteří jej nikdy nevyužívají během sledování televize, jsou dnes již menšinou, jak je zřejmé z MEC Multiscreen Study – průzkumu dělaném na vzorku 5000 internetových uživatelů z České republiky, Polska, Maďarska, Rumunska a Ruska mediální agenturou MEC. Většina respondentů používá zmíněná média současně a zhruba polovina pak používá u televize internet přes smartphone nebo tablet. Televize a internet tvoří v zemích pokrytých studií 60 % (v Maďarsku) až téměř 80 % (v Polsku a Rumunsku) mediálních budgetů,
uvedla Anna Lubowska, šéfka MEC pro region Střední a Východní Evropa, Rusko a Ukrajina.