Instagram – www.instagram.com – vznikl jako výhradně mobilní služba. Fotit, prohlížet fotky a vůbec dělat cokoliv bylo možné pouze na mobilních telefonech. Lépe řečeno, dlouhou dobu pouze na iPhone, až později (a za velkého odporu původních uživatelů) i na Androidu. V průběhu času přišla podstatná změna, Instagram byl za miliardu dolarů (původní cena, konečná byla vlivem cen akcií Facebooku podstatně nižší) koupen Facebookem.
Koupě Facebookem přinesla řadu změn. Násilné počeštění například – místy nesmyslné („Vzal jsem si fotku“ místo „I took a photo“) a hlavně nevyhnutelné (jediná možnost – přepnout celý telefon do angličtiny). Facebooku je přičítán i podivný pokus o typicky uživatelsky nepříliš příznivé Podmínky užívání. A Facebook je také za kompletním přesunem uživatelské podpory do běžných „kanálů“ Facebooku – tedy tam, kde se dočkáte jakékoliv odpovědi pouze výjimečně. Dalším typickým průvodním jevem je i to, že po vás Instagram může chtít průkaz totožnosti či pokračující rozepře mezi Twitterem a Instagram.
Pozitivní změnou byl vznik webové podoby Instagramu – tedy podoby obsahující fotky a umožňující další činnosti – uživatelské profily zavedl Instagram v listopadu 2012. A čerstvě přichází poslední změna (oznámená v Introducing Your Instagram Feed on the Web) – adresa www.instagram.com se pro přihlášené uživatele mění v jejich profil. Ten umožňuje prakticky totéž co mobilní klient – dávat Líbí, komentovat, nahlašovat nevhodný obsah, zobrazovat a pracovat s profily dalších uživatelů (ty jsou v podobě spuštěné v listopadu) i nastavovat vlastní profil.