Poslední čísla agentury Nielsen o americkém hudebním trhu vysvětlují, proč Apple neváhal zaplatit tři miliardy za Beats s jejich streamovací službou, a proč Google posílil svou pozici čtyřicetimilionovým nákupem Songzy.
Streaming totiž jede a prodeje jednotlivých písniček nebo alb upadají. Za první pololetí si američtí uživatelé streamovacích služeb pustili 70 miliard písniček. Do přehrávačů si ale stáhli jen necelých 594 milionů písniček a 53,8 milionů alb, což znamená pokles o 13, respektive 11,6 %.
Stejně jako streaming roste zájem o vinyly. V tomto případě jde ale vzhledem ke čtyřem milionům prodaných kusů spíš jen o fanouškovskou záležitost. Jinak všechna ostatní hudební média klesají.
Nielsen Music 2014 Mid-Year US Report
Patnáct let, které změnily hudební byznys. Cédéčka vystřídal Napster, toho Pandora a hudební videa na YouTube, velké peníze vydělal Apple na iTunes, aby teď předal žezlo streamingu.
Tomu vládne skandinávský projekt Spotify, který je sice pořád v minusu, ale od investorů už získal přes půl miliardy dolarů a momentálně ho používá deset milionů platících uživatelů. Podle Kevina Browna, evropského šéfa pro vztahy s labely, existuje velká šance, že příjmy Spotify v Evropě brzy překonají iTunes.
Spotify v tuzemsku funguje už od prosince loňského roku. Jinak ale mohou tuzemští zájemci o streamovanou hudbu celou řadu placených i bezplatných služeb.
Streamingu občas pomáhají i operátoři. Třeba americký T-Mobile nepočítá provoz z největších streamovacích služeb do FUP. V Německu je v rámci některých tarifů takto zvýhodněna služba Deezer.