Hlavní navigace

Heureka: České e-shopy mají jen čtvrtinu věrných zákazníků. A jsou to muži

27. 9. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: Shutterstock, podle licence: Rights Managed
Muži jsou v nakupování věrnější obchodu víc než ženy. Velký průzkum o české e-commerce provedla Heureka a představila ho na letošním E-Business Foru.

Internet se nabourává do klasického obchodu čím dál tím výrazněji. Podle šéfa srovnávače Tomáše Bravermana poskočí podíl e-commerce na celém maloobchodě na 7,9 procenta. „Když nebudeme počítat jídlo, tak dokonce na 14,9 procenta,“ tvrdí Braverman. 

Heureka dala dohromady velkou studii českého internetového obchodu, vychází z dat, která získala od svých uživatelů. Ti podle Bravermana tvoří dvě třetiny tuzemského e-commerce. 

Vyplývá z toho řada poznatků, především o loajalitě tuzemských zákazníků. „24 procent online zákazníků v Čechách je věrných. Muži jsou věrnější než ženy,“ prohlásil Braverman na dnešní konferenci EBF s tím, že i proto by si měly obchody vybírat dodavatele svého zboží velmi poctivě. „Kvalita zboží velmi rozhoduje o návratu zákazníka,“ dodává Braverman. 

WT100

Dalšími důležitými faktory, které ovlivňují míru toho, jak se zákazníci vracejí, není jen cena. Ze studie také vyplynulo, že polovině lidí záleží na komunikaci a čtyřiceti procentům vadí nedostatečné informace. 

Řeč se stočila i k newsletterům. Ty podle Heureky odebírá 77 procent zákazníků a necelých devadesát procent podle nich stále nakupuje. Liší se to ale podle věku. Starší lidé se nechtějí vzdát newsletterů, mladší zase vyhledávají spíš slevy na další nákup. 

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).