Internet se nabourává do klasického obchodu čím dál tím výrazněji. Podle šéfa srovnávače Tomáše Bravermana poskočí podíl e-commerce na celém maloobchodě na 7,9 procenta. „Když nebudeme počítat jídlo, tak dokonce na 14,9 procenta,“ tvrdí Braverman.
Heureka dala dohromady velkou studii českého internetového obchodu, vychází z dat, která získala od svých uživatelů. Ti podle Bravermana tvoří dvě třetiny tuzemského e-commerce.
Vyplývá z toho řada poznatků, především o loajalitě tuzemských zákazníků. „24 procent online zákazníků v Čechách je věrných. Muži jsou věrnější než ženy,“ prohlásil Braverman na dnešní konferenci EBF s tím, že i proto by si měly obchody vybírat dodavatele svého zboží velmi poctivě. „Kvalita zboží velmi rozhoduje o návratu zákazníka,“ dodává Braverman.
Dalšími důležitými faktory, které ovlivňují míru toho, jak se zákazníci vracejí, není jen cena. Ze studie také vyplynulo, že polovině lidí záleží na komunikaci a čtyřiceti procentům vadí nedostatečné informace.
Řeč se stočila i k newsletterům. Ty podle Heureky odebírá 77 procent zákazníků a necelých devadesát procent podle nich stále nakupuje. Liší se to ale podle věku. Starší lidé se nechtějí vzdát newsletterů, mladší zase vyhledávají spíš slevy na další nákup.