Jak už jsme vás informovali, sociální síť Google+ byla podle očekávání rozšířena o herní platformu. Nechybí Zynga (Poker). Rovio (Angry Birds) ani PopCap (Bejeweled Blitz). Celkem Google spolupracuje s deseti firmami, které vyvíjí online hry a v současné době je možné na Google+ vybírat z 16 titulů. 15 z nich využívá Adobe Flash a jedna HTML5.
Přístup ke hrám a „hernímu streamu“ je pomocí nové ikonky v záhlaví, tam kde se doposud přepínalo mezi streamem, kruhy, fotografiemi a profilem. A podobným způsobem Google oddělil i přísun informací z her – „herní stream“ by měl být oddělený od klasického streamu.
Google se snaží nalákat vývojáře her na pětiprocentní provizi, kterou mu zaplatí z transakcí uskutečněných prostřednictvím her. Takto nízká provize je ale podle lidí zodpovědných za Google+ pouze dočasná. Není přitom jasné, jak dlouho bude Google požadovat jen pětiprocentní provizi, ani na jaké hodnotě se poté provize ustálí.
Konkurenční Facebook vyžaduje od producentů her, kteří se rozhodnou nabídnou své hry na Facebooku, aby pro všechny transakce uvnitř her používali jeho virtuální měnu Facebook Kredity. Z každé transakce, která je realizována prostřednictvím Facebook Kreditů, si Facebook bere 30 procent.
Podle ohlasů ze strany vývojářů sice nízká provize hraje roli při rozhodování, zdali vyvinou hru pro konkrétní platformu, nicméně daleko důležitějším faktorem je například počet uživatelů nebo schopnost platformy generovat vývojářům zajímavé příjmy.
Zdroj: VentureBeat