Výzkumná agentura Gemius byla zvolena lokálním sdružením pro internet (BATI) jako dodavatel oficiálního auditu návštěvnosti internetu v Moldavsku. Zavedení studie gemiusAudience v Moldavsku je významným krokem v rozvoji moldavského internetového trhu, který nyní získává sjednocené standardy měření návštěvnosti.
Míra rozšíření internetu v Moldavsku se pohybuje podle různých zdrojů na úrovni 40-ti až 50-ti %, je tedy stejná, jako například v Bělorusku. Celková hodnota trhu internetové reklamy v Moldavsku dosáhla v roce 2011 1,3 mld. EUR. Výdaje na televizní reklamu a outdoor zde byly v roce 2011 mnohem vyšší než výdaje na online reklamu a dosáhly 13,3 milionů a 6,11 milionů EUR. Online reklama je ovšem odvětvím, které zaznamenalo meziročně největší nárůst výdajů (téměř 14%) a je mezi inzerenty stále vyhledávanější formou reklamy.
Zdroj: tisková zpráva