Další kontroverzní krok Facebooku se blíží, sledování toho, jaké aplikace používáte na mobilním telefonu. A s pomocí zjištěných dat cílení inzerce. Jakým přesným způsobem bude Facebook informace o používaných aplikacích zjišťovat Wall Street Journal neuvádí, ale zmiňuje se o sledování přes „Facebook Connect“ – tedy přes integraci Facebooku do aplikací v podobě přihlašovní prostřednictvím Facebooku. WSJ navíc zmiňuje, že Facebook zvažuje i sledování toho, co lidé v aplikacích dělají.
Samotná inzerce se bude zobrazovat na telefonu v mobilní aplikaci Facebooku a bude součástí toku zpráv od přátel (a stránek), které sledujete. Novinky se možná dočkáme už 16. července, ale WSJ zmiňuje i pravděpodobné odložení až na konec července.
Vedle takřka všudypřítomného Líbí (Like) má Facebook už poměrně dlouho efektivní nástroj pro sledování uživatelů i v mobilních telefonech. Stejně jako v případě webového Líbí je ale vhodné si uvědomit, že tento nástroj umožňuje sledovat i uživatele, kteří nejsou přihlášení na Facebook. A nemusí mít na Facebooku ani účet. Jakkoliv je Facebook není schopen dostatečně identifikovat, může o nich dlouhodobě shromažďovat informace, stejně jako to dělal v případě Líbí (viz Facebook vytváří komplexní „profily“ pro koholiv na Internetu, ne pouze pro registrované uživatele). A i přes kontroverzi okolo této praktiky vzniklou, je velmi málo pravděpodobné, že by to dělat přestal.