Facebook chce cílit inzerci podle toho, jaké aplikace používáte na mobilu

7. 7. 2012
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Další kontroverzní krok Facebooku se blíží, sledování toho, jaké aplikace používáte na mobilním telefonu. A s pomocí zjištěných dat cílení inzerce. Jakým přesným způsobem bude Facebook informace o používaných aplikacích zjišťovat Wall Street Journal neuvádí, ale zmiňuje se o sledování přes „Facebook Connect“ – tedy přes integraci Facebooku do aplikací v podobě přihlašovní prostřednictvím Facebooku. WSJ navíc zmiňuje, že Facebook zvažuje i sledování toho, co lidé v aplikacích dělají.

Další kontroverzní krok Facebooku se blíží, sledování toho, jaké aplikace používáte na mobilním telefonu. A s pomocí zjištěných dat cílení inzerce. Jakým přesným způsobem bude Facebook informace o používaných aplikacích zjišťovat Wall Street Journal neuvádí, ale zmiňuje se o sledování přes „Facebook Connect“ – tedy přes integraci Facebooku do aplikací v podobě přihlašovní prostřednictvím Facebooku. WSJ navíc zmiňuje, že Facebook zvažuje i sledování toho, co lidé v aplikacích dělají.

Samotná inzerce se bude zobrazovat na telefonu v mobilní aplikaci Facebooku a bude součástí toku zpráv od přátel (a stránek), které sledujete.  Novinky se možná dočkáme už 16. července, ale WSJ zmiňuje i pravděpodobné odložení až na konec července.

MM 25 baliček

Vedle takřka všudypřítomného Líbí (Like) má Facebook už poměrně dlouho efektivní nástroj pro sledování uživatelů i v mobilních telefonech. Stejně jako v případě webového Líbí je ale vhodné si uvědomit, že tento nástroj umožňuje sledovat i uživatele, kteří nejsou přihlášení na Facebook. A nemusí mít na Facebooku ani účet. Jakkoliv je Facebook není schopen dostatečně identifikovat, může o nich dlouhodobě shromažďovat informace, stejně jako to dělal v případě Líbí (viz Facebook vytváří komplexní „profily“ pro koholiv na Internetu, ne pouze pro registrované uživatele). A i přes kontroverzi okolo této praktiky vzniklou,  je velmi málo pravděpodobné, že by to dělat přestal.

Zdroj: Facebook to Target Ads Based on App Usage

Autor článku

Konzultant a publicista, provozuje www.pooh.cz. Podle některých si myslí, že rozumí všemu, sám je však přesvědčen o pravém opaku a ani v 30+ letech nedokázal přijít na to, jak mít peníze a nepracovat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).