Eurokomisařka Vivian Reding podle ČTK apelovala na členské státy Evropské unie, aby dbaly na zajištění práv na ochranu osobních údajů ve vztahu k internetovým komunitním službám a novým formám personalizované reklamy odvozené od zvyklostí a chování konkrétního uživatele. Evropané musí mít právo kontrolovat, jak jsou využívány jejich osobní údaje. Evropská pravidla na ochranu osobních údajů jsou naprosto jasná: osobní údaj může být použit pouze s předchozím souhlasem dotyčné osoby,
uvedla eurokomisařka Vivian Reding.
Ta se obula i do technologie RFID čipů. Situace musí být postavená tak, aby spotřebitelé používali RFID čipy a nikoliv, aby RFID čipy byly použity na spotřebitelích. Žádný Evropan by neměl mít ve svých věcech čip, aniž by byl přesně informován, k čemu se používá, a aniž by měl možnost ho kdykoli odstranit či vypnout,
uvedla eurokomisařka. (Finanční noviny)