České Radiokomunikace, dominantní poskytovatel vysílacích služeb u nás, je v jednání s několika menšími i většími subjekty týkající se šíření technologie HbbTV. Na dnešní konferenci TVCON to uvedl ředitel pro regulaci operátora Marcel Procházka. Předpokládáme, že v tomto směru by se mohla objevit ještě letos nějaká další televize, která tuto technologii nabídne,
konstatoval Procházka. Nebyl však konkrétnější v tom, o kterou televizi by mělo jít. Vzhledem k tomu, že manažer Radiokomunikací ale mluvil o vizích této společnosti, dá se předpokládat, že jde právě o subjekt, který je jimi distribuován.
NEPŘEHLÉDNĚTE: Revoluční nekódovaný hudební kanál na Astře: Ukazuje na plno možnosti hybridní TV
Takzvané hybridní širokopásmové vysílání propojuje svět klasické televize a internetu. K využívání této technologie je však nutný televizor nebo set-top-box, které ji podporují. Zájem televizí o tuto technologii je poměrně velký. Ze strany menších televizí je zájem o tuto technologii mnohem větší, protože v tomto směru nemají žádné zkušenosti. Naší výhodou je, že máme pod kontrolou lineární televizní vysílání a do této technologie jsou implementovány informace o hybridním vysílání,
konstatoval na konferenci TVCON Marcel Procházka.
K TÉMATU: TV Barrandov neuvažovala pod Železným o hybridním vysílání HbbTV
Za jeden z hlavních hybatelů příchodu OTT služeb v České republice považuje Procházka změnu životního stylu. V roce 2020 předpokládáme trh OTT služeb ve výši jedna miliarda korun,
uvedl manažer Českých Radiokomunikací a dodal: V současné době není obchodní model pro OTT úplně specifikovaný. Jsou tu ale velmi silné produkty, jako například iVysílání České televize nebo Voyo.cz mediální skupiny Nova. Jsou to služby, které mají do budoucna velký potenciál a je to určitě velmi dobrá cesta.
ČTĚTE TAKÉ: Óčko chce začít streamovat přes hybridní vysílání HbbTV Óčko Expres
Jako příklad potenciálu této technologie uvedl Marcel Procházka úspěch hybridního vysílání ve zkušebním vysílání u hudební televize Óčko. Aplikace měla za cíl v podstatě vyzkoušet pouze to, jaký bude zájem o tuto službu. Výsledek byl naprosto famózní. Počet kliků byl podstatně větší než počet návštěv webu televize Óčko. Tři až pět procent televizorů, které jsou schopny hybridního vysílání, byl tak vyšší než počet diváků, kteří běžně navštěvují web Óčka,
konstatoval ředitel operátora pro jeho rozvoj.