ČTÚ dostálo svému slibu a vyjádřilo se ke kritice jím vydaného srovnání cen mobilních služeb. Tisková zpráva publikovaná na webu ČTÚ mimo jiné uvádí:
Cílem ČTÚ bylo provést relativně rychlé porovnání tarifů všech českých dominantních mobilních operátorů na základě nových košů OECD s tarify uplatňovaných incumbenty v jiných evropských zemích. Pro neúměrnou náročnost, zejména časovou, nebylo záměrem v tomto prvním kroku provést porovnání cen ve stejném rozsahu jako OECD (dokonce i OECD vydává publikaci Communication Outlook s výraznou časovou prodlevou).
Nebyly zohledněny nabídky nadstavbových balíčků k tarifům českých ani ostatních evropských operátorů, stejně tak nebyly zahrnuty balíčky služeb, které stimulují zákazníka k odběru více služeb, a obsahují často služby nesouvisející s voláním.
V zásadě je třeba konstatovat, že ČTÚ tak vyvrátilo kritiku metodiky jím publikované práce, mimo jiné i kritiku naši, protože nyní je metodika průzkumu jasná a průzkum považujeme ji za zajímavý a podnětný pro všechny zákazníky, kteří by chtěli používat služeb výhradně inkumbenta a rozhodli se striktně vyžadovat holou nabídku bez doplňkových balíčků a služeb. Pro takto zásadové zákazníky telekomunikačních služeb je srovnání zcela relevantní a postačující.
Pokud takový zákazník je mezi čtenáři Lupy a je schopen používat klávesnici (i třeba s pomocí odborného ústavního personálu), uvítáme váš komentář do diskuse, proč trváte výhradně na využívání někdejšího monopolního operátora a proč nechcete využívat slevové balíčky služeb.
Pro všechny ostatní typy zákazníků je srovnání tedy irelevantní a už vůbec by nemělo být používáno jako argumentační kritérium regulátorem trhu nebo jeho účastníky. Věříme, že v druhém kroku se podaří ČTÚ vytvořit relevantnější srovnání, v němž zohlední i běžné modely zákaznického chování, jako je cenová sensitivita.