Na konci dubna přešel telekomunikační svět do další epochy. Do poslední fáze před završením několikaletého procesu rušení vysokých cen za volání z ciziny. Až do poloviny června příštího roku se bude cena roamingu odvíjet od domácích cen volání, podle tarifu zákazníka a regulovaného příplatku.
Nový model by měl fungovat tak, že se k běžné domácí ceně za minutu připočte příplatek, který je momentálně nastaven na 1,65 korun. O2 ale podle deníku MF Dnes přišlo s vychytávkou, kterou dokáží získat z roamingu na předplacené kartě maximum možného.
Předplacená služba Nadlouho se totiž podle deníku změní v zahraničí na služby Nahlas. V řeči peněz to znamená, že namísto volání v rámci sítě O2 zdarma, tedy v cizině za 1,65 korun, účtuje operátor 5,50 za minutu plus poplatek, který atakuje cenový strop, a minuta z ciziny tak vyjde na 6,30 korun.
O2 si svůj přístup obhajuje. "Roaming není součástí předplaceného tarifu, aktivujeme zákazníkům v případě, že vycestují, jiný. Tato informace je uvedena v ceníku, v on-line samoobsluze Moje O2, cenu volání ze zahraničí se také každý zákazník dozví v SMS, kterou mu pošleme po překročení hranic,“ vysvětluje MF Dnes mluvčí O2 Lucie Pecháčková.
To, co O2 přijde logické, se ale dostalo na stůl Českému telekomunikačního úřadu. "V rámci došlých stížností ČTÚ zaznamenal některé praktiky operátorů u předplacených karet, které v tuzemsku mají účtování za hovor (tedy, když se platí prvních několik minut hovoru a potom už nic – pozn. red.), že u těchto karet operátor v roamingu dočasně změní tarif za takový, kde se účtuje každá minuta. Touto praktikou se nyní zabýváme,“ tvrdí mluvčí úřadu Martin Drtina.