Hokejový šampionát minulý týden výrazně přispěl k růstu České televize. Sportovní kanál ČT se stal nejvíce rostoucí televizí z hlediska průměrného celodenního podílu na dospělém publiku. V porovnání s předminulým týdnem si polepšil o 2,02 procentního bodu na hodnotu 5,33 procenta. Naopak největší pokles vykázala Prima family, která si pohoršila o 1,76 procentního bodu a propadla se na vůbec nejhorší týdenní podíl na dospělém publiku za letošní rok: 13,94 procenta. Vyplývá to z pravidelné týdenní zprávy Asociace televizních organizací (ATO).
AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2013
Zajímavý růst vykázala i ČT 1, která si v porovnání s předminulým týdnem polepšila o 0,96 procentního bodu na hodnotu 17,23 procenta. Takových výsledků Jednička dosahovala naposledy v únoru. Výrazně rostl také podíl stanic zastupovaných agenturou Atmedia, k němuž se poprvé připočítával výsledek lidové Šlágr TV. Výkon Atmedia tak vzrostl o 1,23 procentního bodu na hodnotu 3,09 procenta, která je srovnatelná s podíly Primy Cool nebo TV Barrandov. Meziročně si ve srovnání s 18. týdnem 2012 nejvíce polepšila ČT 1, a to o 2,21 procentního bodu (z 15,02 na 17,23 procenta), nejvíce klesala Prima family, a to dokonce o 4,41 procentního bodu (z 18,25 na 13,94 procenta).
K TÉMATU: ČT 1 skokanem předminulého týdne, Nova Cinema a Smíchov s letošními rekordy
Z pohledu tří největších televizních skupin a jejich souhrnného celodenního podílu na publiku starším 15 let se minulý týden nejlépe vedlo skupině Nova. Všech pět jejích volně šířených kanálů zaujalo v průměru 31,93 procenta dospělého publika, což však bylo o 0,86 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Meziročně si ale Nova Group polepšila o 1,78 procentního bodu. Na záda Nově dýchala Česká televize se souhrnným podílem 31,24 procenta. Oproti předminulému týdnu jde o nárůst o 3,32 procentního bodu, meziročně si ČT polepšila o 1,46 procentního bodu. Třetí v pořadí Prima Group vykázala souhrnný podíl 21,12 procenta, který byl o 2,76 procentního bodu horší než v předminulém týdnu (meziročně si skupina Prima pohoršila dokonce o 3,49 procentního bodu).
Program | Týdenní podíl D15+ | Mezitýdenní vývoj | Meziroční vývoj |
---|---|---|---|
ČT 1 | 17,23 | + 0,96 | + 2,21 |
ČT 2 | 4,26 | + 0,28 | - 0,02 |
ČT Sport | 5,33 | + 2,02 | – 0,52 |
ČT 24 | 4,42 | + 0,06 | – 0,21 |
Nova | 24,01 | – 0,61 | – 1,44 |
Nova Cinema | 4,70 | – 0,53 | 0 |
Fanda | 1,61 | + 0,46 | – nevysílal – |
Smíchov | 0,87 | – 0,17 | – nevysílal – |
Telka | 0,74 | – 0,01 | – nevysílala – |
Prima family | 13,94 | - 1,76 | - 4,41 |
Prima Cool | 3,49 | – 0,54 | – 0,32 |
Prima love | 1,99 | – 0,14 | – 0,46 |
Prima Zoom | 1,70 | – 0,32 | – nevysílala – |
TV Barrandov | 4,67 | + 0,02 | – 0,93 |
Atmedia | 3,09 | + 1,23 | + 1,26 |
ostatní TV | 7,95 | – 0,95 | – 0,08 |
Zdroj: ATO – Mediaresearch
V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou cílí především Nova a která zajímá zadavatele televizní reklamy, minulý týden nejvíce stoupala rovněž ČT Sport. Polepšila si o 2,60 procentního bodu na průměrný celodenní podíl 6,63 procenta. Nejvíce klesala Prima family, a to o 1,47 procentního bodu na hodnotu 11,04 procenta. Zajímavý růst o 1,83 procentního bodu na podíl 14,11 procenta vykázala ČT 1, které pomohl zejména pohádkový a filmový státní svátek ve středu 1. května. Naopak Prima Cool a Nova Cinema si oproti předminulému týdnu pohoršily o víc než jeden procentní bod.
Meziročně si v této cílové skupině oproti 18. týdnu 2012 nejvíce polepšila ČT 1, která rostla o 1,95 procentního bodu (z 12,16 na 14,11 procenta). Největší pokles vykázala opět Prima family, jejíž podíl se propadnul o rekordních 4,76 procentního bodu (z loňských 15,80 procenta na letošních 11,04 procenta). Klesaly však i oba tematické kanály Primy (Prima Zoom loni touto dobou ještě nevysílala). Stanice zastupované agenturou Atmedia si u mladších diváků zařazením Šlágr TV tolik nepolepšily, jejich podíl stoupnul o 0,59 procentního bodu na hodnotu 3,07 procenta.
Ve srovnání tří největších televizních skupin a jejich kumulovaných celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let jednoznačně vyhrála Nova Group, která dosáhla podílu 36,82 procenta. Oproti předminulému týdnu si ale pohoršila o 1,31 procentního bodu, zatímco meziročně tato skupina vykázala nárůst o 3,52 procentního bodu. Druhou příčku obsadila ČT, jejíž souhrnný podíl dosáhnul hodnoty 27,16 procenta a byl o rekordních 4,52 procentního bodu vyšší než v předminulém týdnu. Meziročně si ČT v této cílové skupině polepšila o 1,70 procentního bodu. Prima Group si zachovala třetí pozici s podílem 20,14 procenta, který byl o 3,48 procentního bodu nižší než v předminulém týdnu. Meziročně si Prima pohoršila dokonce o 4,64 procentního bodu.
Program | Týdenní podíl D15–54 | Mezitýdenní vývoj | Meziroční vývoj |
---|---|---|---|
ČT 1 | 14,11 | + 1,83 | + 1,95 |
ČT 2 | 3,85 | + 0,09 | + 0,39 |
ČT Sport | 6,63 | + 2,60 | – 0,38 |
ČT 24 | 2,57 | 0 | – 0,27 |
Nova | 26,75 | – 0,54 | – 0,42 |
Nova Cinema | 6,13 | – 1,02 | 0 |
Fanda | 1,93 | + 0,47 | – nevysílal – |
Smíchov | 1,35 | – 0,22 | – nevysílal – |
Telka | 0,66 | 0 | – nevysílala – |
Prima family | 11,04 | - 1,47 | - 4,76 |
Prima Cool | 4,92 | – 1,21 | – 0,89 |
Prima love | 2,41 | – 0,25 | – 0,75 |
Prima Zoom | 1,77 | – 0,55 | – nevysílala – |
TV Barrandov | 4,31 | – 0,05 | – 0,91 |
Atmedia | 3,07 | + 0,29 | + 0,59 |
ostatní TV | 8,50 | + 0,03 | – 0,26 |
Zdroj: ATO – Mediaresearch