Mluvčí Českého Telecomu Vladan Crha mi vysvětlil, jak je to s těmi kvótami na přednastevenou volbu operátora: Když se připravovaly podmínky pro zavedení služeb (…) přednastavená volba operátora, byly mezi operátory v APVTS dohodnuty počty zákazníků, kterým má ČTc zřídit danou službu během určitého období (např. x za 1 den, pro každou firmu zvlášť). Že se hledalo společné řešení, je podle mého názoru logické – zájmy i představy jednotlivých operátorů se liší, vyší počty znamenají vyšší nároky na kapacitu daných systémů a vyšší náklady (pro ČTc). Český Telecom dohodnutá čísla plní. Pokud Tele2 současná kvóta nevyhovuje, může samozřejmě inicovat jednání v rámci Asociace, protože případná změna má vliv i na ostatní operátory. Tvrdit, že Telecom „brání zákazníkům přejít ke konkurenci“ je samozřejmě jednodušší a mediálně vděčnější.