Podle analytické společnosti Gartner se v roce 2013 celosvětově poprvé prodalo více chytrých mobilů než mobilů klasických. Tento stav již dříve panoval na vybraných západních trzích, ale teprve loni se takto boom chytrých mobilů projevil na celosvětových prodejích. Celkově se loni prodalo téměř 968 milionů chytrých mobilů.
Tržní jedničkou je s podílem 31 % jihokorejský Samsung, který si meziročně polepšil o 0,7 procentního bodu. Druhé místo patří americké firmě Apple, jejíž tržní podíl se z předloňských 19,1 % zmenšil na 15,6 %. Čínský Huawei na třetím místě si meziročně polepšil o 0,8 % na 4,8 %. S přibližně stejným tržním podílem je v těsném závěsu jihokorejské LG.
Do první pětky se ještě vešlo Lenovo, jehož podíl vzrostl o 1,3 % na 4,5 %. Lenovo zatím zaznamenává úspěch hlavně na domácím čínském trhu. Analytici ale očekávají růst i v Evropě a Severní Americe. Dopomoci k tomu má i akvizice Motorola Mobility. Podle analytiků by čínskému výrobci právě značka Motorola mohla otevřít cestu na západní trhy.