České dráhy se snaží držet krok s rostoucím počtem uživatelů, kteří přistupují na web prostřednictvím mobilních zařízení. Loni v říjnu dopravce spustil nový mobilní web. Od té doby na něj zavítalo už více než 120 tisíc uživatelů ze 450 různých typů mobilních zařízení.
V prosinci se změnou jízdního řádu přibyla možnost zakoupit si prostřednictvím mobilního webu v e-shopu Českých drah také jízdenku. Tu není nutné tisknout, stačí ji předložit průvodčímu na displeji mobilního zařízení. Od prosince si prostřednictvím mobilního webu zakoupilo jízdenku více než tisíc zákazníků.
Kromě úhrady pomocí platební karty a služby PaySec budou zákazníci moci už brzy používat také, dnes oficiálně spuštěnou, aplikaci MasterCard Mobile.
Na rozdíl od konkurence neomezují dráhy od loňského června jízdenky koupené online na konkrétní spoje. Jízdenka je vystavena na vybranou relaci a konkrétní datum, je přestupní a záleží pouze na zákazníkovi, jaký spoj nakonec k jízdě zvolí.
České dráhy se také rozhodly podpořit nákupy jízdenek prostřednictvím Internetu a mobilních zařízení výraznější slevou. Standardně je jízdenka koupená přes drážní e-shop levnější o 3 procenta. Po celý únor ale poskytnou dráhy na jízdenky zakoupené online slevu 10 procent. Uvedla to na dnešní tiskové konferenci ke spuštění MasterCard Mobile tisková mluvčí firmy Radka Pistoriusová.