WiFi a Pendolino, to je už dlouhý příběh, který pokračuje bez jasného konce. Nyní se chystá druhé kolo výběrového řízení na veřejnou zakázku Musíme podle zákona splnit standardní postup. Nejdříve bylo první kolo soutěže, pak druhé kolo. Než se zpracovala technická dokumentace, tak to chvíli trvalo,
uvedl Radek Joklík, vedoucí tiskového oddělení Českých drah. Do druhého kola výběrového řízení postoupili čtyři z pěti zájemců. Jejich jména České dráhy nezveřejnily.
V nejbližší době bychom měli předat soutěžícím technickou zadávací dokumentaci, potom budeme čekat na nabídky a následně je vyhodnocovat
, uvedl Radek Joklík pro iDnes. Podle něj by České dráhy chtěly mít WiFi v provozu pro cestující v tomto roce. Zatím ale nevědí, jakým způsobem bude služba zpoplatněna, tedy jestli například podraží lístky. Záleží prý na nabídce řešení vítězné firmy.
Dráhy už mají studii na rozšíření bezdrátového připojení i do souprav EuroCity, InterCity a Express. V budoucnu by se tak mohl internet objevit v dalších 240 vlacích a mohli by si ho užít i cestující při cestách do práce. Odhadované náklady na pětiletý provoz jsou 35 milionů korun. Internet by se týkal i příměstských (souprav Esko) a vybraných regionálních spojů
, píše k tématu iDnes. Rozšiřování WiFi by ale bylo na pořadu dne až pro úspěšném nasazení WiFi v Pendolinech.