Inovační vouchery v Brně fungují už sedm let a převzala je i další krajská města. Za celou dobu fungování projekt podpořil spolupráci vědců a firem 49 miliony korun.
Teď zkouší JIC propojit startupy a mladé firmy nejen s univerzitami, ale i s jihomoravskými kreativci. „Zájemci dostanou na společné projekty poukaz až na 100 tisíc korun. Brno na vouchery přispívá 4 miliony korun,“ vysvětluje mluvčí JIC Martina Pelcová.
Žádat mohou firmy, které potřebují redesign produktu nebo třeba návrh nového vizuálního stylu společnosti. Vybírat budou z profesionálů v oborech jako je grafika, design, marketing, ale i scénické umění, literatura nebo architektura. „Na vzájemnou spolupráci získají jednorázovou dotaci v hodnotě až 75 procent nákladů, maximálně ale 100 tisíc korun,“ dodává Pelcová.
Důvod rozjezdu nového projektu vidí JIC v tom, že startupy často podceňují svou prezentaci. „Inovativní firmy na jižní Moravě mají skvěle zvládnutou technologii, méně energie už ale věnují komunikaci svého portfolia směrem k zákazníkům,“ tvrdí šéf inovačního centra Jiří Hudeček.
Kreativní vouchery ale nevymysleli v Brně. Podle Hudečka se inspirovali ve městech jako je Salzburg nebo Manchester.