BBC ukázala nový design zpravodajství inspirovaný dotykovými obrazovkami

21. 9. 2011
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Britská BBC dnes představila beta verzi nového vzhledu zpravodajských stránek. Titulky článků, názvy rubrik a další klíčové ovládací prvky jsou větší a je kolem nich více místa. To zlepšuje přehlednost a usnadňuje ovládání prsty na dotykových displejích tabletů a mobilních telefonů. Nový design se inspiruje také u mobilních aplikací. Nejzřetelnějším příkladem je „karusel“ s rotujícími hlavními zprávami.

Britská BBC dnes představila beta verzi nového vzhledu zpravodajských stránek. Titulky článků, názvy rubrik a další klíčové ovládací prvky jsou větší a je kolem nich více místa. To zlepšuje přehlednost a usnadňuje ovládání prsty na dotykových displejích tabletů a mobilních telefonů. Nový design se inspiruje také u mobilních aplikací. Nejzřetelnějším příkladem je „karusel“ s rotujícími hlavními zprávami.

Podobnou cestou se u nás v květnu vydal zpravodajský server Hospodářských novin IHNED.cz či web televizní stanice ČT24. Tento přístup k designu kritizoval minulý týden na semináři věnovaném redesignu zpravodajských webů ředitel obsahových služeb Centrum Holdings Jakub Unger. „Tablet grid může pomoci mobilnímu webu, ale u návštěvníků, kteří prohlížejí stránku klasickým prohlížečem, spíš uškodí,“ řekl.

Nový ředitel nových médií BBC Ralph Rivera je opačného názoru. Uživatelé si podle něj na pohodlné skrolování a klikání pomocí prstů rychle zvykají a očekávají čím dál častěji podobné chování i od klasického „velkého webu“.

Marketing meeting Ai a tvorba obsahu

„Tato beta verze je první ukázkou klíčových principů nového designu, z nichž bude vycházet nová podoba BBC Online. Při jejich tvorbě jsme přihlédli k měnícím se zvyklostem čtenářů. Jde hlavně o „tažení prstem po displeji“ při rychlém listování obsahem – tento postup se stává v důsledku rozšíření dotykových obrazovek čím dál intuitivnějším,“ vysvětluje svůj krok BBC.

Zdroje: PaidContent, The Next Web

Autor článku

Novinář. Zajímá se o digitální technologie a pozoruje, co s námi dělají. | LinkedIn | Twitter

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).