Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava (VŠB-TUO) spolu s výrobcem senzorů pro automobilový průmysl firmou Valeo vyvinula a nyní testuje technologii řízení automobilů drive-by-wire (DbW). Ovládání vozidla bez mechanické vazby mezi koly a volantem, případně brzdami a brzdovým pedálem, má usnadnit testování autonomních vozidel.
Zkušební vozidlo nyní VŠB-TUO a Valeo testují na polygonu v Milovicích. Technologie zatím není určená pro sériově vyráběné automobily, sloužit má jen ke zkouškám specifických režimů autonomního řízení a senzorů určených pro asistenční systémy.
Výhodou plně elektrického řízení DbW je, že umožňuje vysokou dynamiku řízení a je preciznější než živý řidič. Technologie momentálně umožňuje elektricky řídit pohyb vozu, zatáčení, zrychlování i brzdění (včetně nouzového).
Systém je momentálně zabudovaný v nákladovém prostoru auta a sestává z výkonného počítače s řadou komunikačních rozhraní a modulů (CAN, I/O a reléových modulů, vývojového HMI nebo managementu napájení). Zkušební vozidlo momentálně v Milovicích slouží k testování systémů autonomního řízení na bázi detekční kamery na čelním skle.