Prvního března by měl dostat systém elektronické evidence tržeb první větší náraz. Po čtyřiceti tisících restauratérů a hoteliérů začne totiž evidovat kolem 250 tisíc malo a velkoobchodníků. I oni to ale nechávají na poslední chvíli.
Generální finanční ředitelství (GFŘ) oznámilo pro ČTK, že si zatím autentizační údaje vyzvedla jen čtvrtina z nich. Úřad proto rozšířil do konce měsíce úřední hodiny. Podmínka se týká i e-shopů, kterým poslední naději vzalo lednové hlasování v parlamentu.
Kromě přípravy systému celého obchodu je nutné na web umístit, podobně jako musí třeba restaurace, informační text o tom, že tržby jsou evidovány. Text musí být umístěn na viditelném místě, podle zástupců GFŘ ideálně na titulní stránce.
Sledujte našeho Průvodce elektronickou evidencí tržeb
Kvůli informačnímu textu se už objevují problémy s výkladem. Zákon totiž tvrdí, že musí text viset i na webech, které neprodávají, ale jen nabízí. To už zaskočilo nejednoho hospodského. „Podle našich informací je některými kontrolami totiž umístění textu na webu skutečně vyžadováno, jakkoli je to v případě běžných webových prezentací hospod, restaurací a kaváren nelogické,“ uvádí Petr Filipec, provozní ředitel startupu Storyous.