Podobně jako Facebook, ani Twitter v hospodářských výsledcích za druhé čtvrtletí 2018 nepřinesl investorům jen dobré zprávy. Tradičně slabší růst počtu uživatelů se tentokrát přehoupl do záporného čísla: oproti minulému kvartálu Twitteru ubyl asi milion měsíčních aktivních uživatelů (MAU). Z 336 milionů se propadl na 335 milionů.
Twitter pokles vysvětluje například tím, že se snaží svou platformu ozdravit (tedy mazat spamové nebo robotické účty – jen za květen a červen jich podle svého prohlášení zablokoval na 70 milionů).
V dalších čtvrtletích se přitom počet uživatelů může nadále snižovat, protože Twitter chce v čistkách pokračovat. V červnu tak oznámil akvizici startupu Smyte, který vyvíjí mimo jiné antispamová řešení.
Do určité míry může za snížení počtu měsíčních uživatelů také dopad evropského nařízení na ochranu osobních údajů (GDPR), uvádí Twitter. Počet denních aktivních uživatelů (DAU) naopak stoupl mezikvartálně o 11 %.
Ve finančních ukazatelích firma vykázala za druhé čtvrtletí příjmy (revenue) ve výši 711 milionů dolarů (růst o 7 % oproti prvnímu kvartálu, 24% nárůst oproti stejnému období v loňském roce) a zisk (net income) 100 milionů dolarů.
Trhy to ale nepřesvědčilo a akcie Twitteru spadly po oznámení výsledků asi o 20 %.