Telekomunikační společnost AT&T a firma Discovery uzavřely dohodu o spojení zábavních, sportovních a zpravodajských aktivit pod značkou WarnerMedia s aktivitami společnosti Discovery. Vznikne tím nová globální společnost, která bude silná v dramatické tvorbě i ve sportovních přenosech.
AT&T obdrží 43 miliard dolarů a bude mít 71% podíl v nové společnosti, zatímco akcionáři Discovery budou vlastnit 29 % nové firmy. Spojení za těchto podmínek už schválily správní rady AT&T i Discovery. Nová společnost má být celosvětově konkurenceschopná v oboru streamingových služeb, přičemž zachová značky HBO Max a Discovery+.
Streamovací platformy HBO mají po celém světě přibližně 64 milionů předplatitelů. Společnost Discovery minulý měsíc uvedla, že její platforma dosáhla 15 milionů předplatitelů. Pro srovnání: Netflix si celosvětově platí asi 208 milionů uživatelů a videotéka Disney+ má zhruba 104 milionů předplatitelů.
„Transakce spojí více než 100 nejoblíbenějších a nejdůvěryhodnějších značek na světě do jednoho globálního portfolia, včetně HBO, Warner Bros., Discovery, DC Comics, CNN, Cartoon Network, HGTV, Food Network, the Turner Networks, TNT, TBS, Eurosport, Magnolia, TLC, Animal Planet, ID a dalších,“ uvedla AT&T v podkladech pro investory a tiskové zprávě.
„Předpokládá se, že transakce bude dokončena v polovině roku 2022, pokud ji schválí akcionáři společnosti Discovery a budou splněny obvyklé podmínky podobných obchodů, včetně získání souhlasu regulačních orgánů,“ doplnila AT&T.