Jako poslední z operátorské trojky začalo O2 nabízet možnost tzv. VoWiFi, tedy možnost volání přes WiFi v případě nedostupnosti 2G/3G/4G sítě a v případě slabého signálu, upozornil na to ve své listopadové monitorovací zprávě Český telekomunikační úřad.
VoWiFi má řadu omezneí a účtování se zpravidla řídí běžným tarifem zákazníka, dává tedy smysl skutečně jen jako alternativa při nedostatečném signálu. Nejdéle tuto funkcionalitu v Česku nabízí T-Mobile, který ji začal testovat již v roce 2015 a pro všechny zákazníky ji zpřístupnil o rok později. Ve stejném roce v reakci na T-Mobile zpřístupnil službu také Vodafone.
„O2 Czech Republic jako poslední z operátorů zavádí možnost telefonování prostřednictvím Wi-Fi připojení ze schválených zařízení. Použitá síť musí po celou dobu připojení umožňovat dostatečnou přenosovou rychlost a splňovat i další technické podmínky. Ceny a podmínky se řídí tarifním plánem účastníka. Wi-Fi volání neumožňuje vést hovory na tísňové, servisní a informační linky, přijímat a odesílat SMS a MMS, ani užívat řídicí kódy sítě. V souvislosti se zavedením této služby společnost O2 vydala s účinností od 1. 11. nový Ceník základních služeb, nový CeníkO2 Mobilní hlasová služba a O2 Mobilní internetové připojení – předplacené služby,“ říká ve zprávě úřad.
Aktualizace (18:52): Podle našich posledních informací se zatím jedná o testovací provoz, pro většinu zákazníků tedy může být služba stále nedostupná, operátor také zatím nezveřejnil seznam podporovaných zařízení. „Volání přes Wifi nyní finálně testujeme a připravujeme podmínky pro komerční spuštění,“ prohlásila pro server Lupa.cz Lucie Jungmannová, tisková mluvčí operátora.