Sociální síť LinkedIn umožnila uživatelům publikovat videa v roce 2017, teď chce tuto možnost rozšířit i o živé videopřenosy. Testovací provoz služby LinkedIn Live spustí tento týden, informoval server TechCrunch. Uživatelé budou moci vysílat živá videa jak všem, tak jen vybraným skupinám uživatelů.
Služba zatím poběží v betaprovozu jen v USA a bude zatím na pozvánky. Za několik týdnů má LinkedIn publikovat formulář, přes který se budou moci zájemci o službu přihlásit. Není zatím jasné, kdy se možnost vysílat živá videa rozšíří na všechny uživatele sociální sítě.
LinkedIn plánuje, že lidé budou přes Live vysílat například přenosy z odborných konferencí, oznámení nových produktů, konferenční hovory o hospodářských výsledcích firem a další události spojené s firemním životem.
Nebude spoléhat jen na uživatelský obsah, firma už na začátku uzavřela smlouvy s profesionálními tvůrci videoobsahu, jako jsou Wirecast, Switcher Studio, Wowza Media Systems, Socialive nebo Brandlive.
Technologickým partnerem služby je Microsoft (majitel LinkedIn), jehož Azure Media Services se budou starat o encoding videopřenosů. Jak bude LinkedIn živá videa monetizovat zatím firma neprozradila. Na začátku v nich ale nemají být žádné reklamy.