Správa základních registrů (SZR) oznámila, že dočasně zablokovala poskytování služeb elektronické identifikace Komerční bance. Její klienti tak momentálně nemohou využívat bankovní identitu.
„Důvodem je bezpečnostní incident spočívající v pravděpodobné záměně identity. V tuto chvíli není jasný rozsah bezpečnostního incidentu a tudíž je nutné přijmout takové kroky, které povedou k omezení případných škod a eliminaci případných dalších chybných pokusů o autentizaci klientů,“ vysvětluje SZR.
AKTUALIZACE 14:05 – „O incidentu jsme byli informováni. Společně se Správou základních registrů analyzujeme jeho příčiny,“ potvrdil Lupě Michal Teubner z tiskového oddělení Komerční banky.
AKTUALIZACE 20:00 – „V průběhu předprodukčního testování jsme odhalili technický problém, který vedl k preventivnímu a dočasnému zastavení možnosti autentizace klientů Komerční banky. Masivní testování všech scénářů je důležité pro identifikaci a odstranění chyb, jenž se mohou v rámci ostrého provozu objevit. Zapojené subjekty nyní intenzivně pracují na odhalení příčiny incidentu a jeho následném odstranění,“ doplnil později vyjádření Teubner.
Bankovní identita začala v Česku postupně fungovat od ledna. Umožňuje klientům bank hlásit se ke službám e-governmentu prostřednictvím přihlašovacích údajů ze svého internetové bankovnictví.
AKTUALIZACE 13:22 – zdrojová zpráva i tweet SZR, který na ni odkazoval, byly smazány. Tady je screenshot tweetu:
Zpráva se na webu SZR později bez vysvětlení opět objevila.