V některých regionech se internetové firmy stávají dokonce těmi úplně největšími zadavateli v segmentu televizní reklamy. Údaje shromážděné skupinou The Global TV Group – neformálním uskupením asociací televizních společností a mediazastupitelství v Evropě, USA, Kanadě, Austrálii a Střední Americe – ukazují, že od Brazílie po Německo si společnosti jako Amazon, Zalando, Netflix, Expedia a Airbnb budují svou image, pověst a zajišťují prodej díky zásahu a vlivu televize.
Tento trend demonstruje silnou vazbu mezi televizí a internetem, kdy mají diváci možnost prostřednictvím svých zařízení připojených k internetu okamžitě reagovat na televizní reklamu.
Stejný posun je možné vysledovat i na českém reklamní trhu, kde online sektor od roku 2015 do roku 2017 zdvojnásobil své hrubé výdaje za televizní reklamu a ve svém objemu dosáhl částky 47,4 milionu eur.
Televizní reklama dokáže e-commerce obchodníkům přinést nejen velmi působivý okamžitý efekt, ale zcela nenahraditelná je v budování a podpoře značky a mezi ostatními mediatypy zcela vyniká také svým téměř stoprocentním zásahem. Televize tak pro velké online společnosti zůstává těžištěm jejich mediálního mixu a řada z nich své televizní investice kontinuálně navyšuje,
okomentoval výsledky Jan Vlček, obchodní ředitel televize Nova a prezident Asociace komerčních televizí.
Aktuální trend podle něj dobře ilustruje i příklad největšího českého televizního zadavatele z řad internetových obchodníků, společnosti Alza.cz, která podle monitoringu reklamních investic v posledních letech investovala do televizní reklamy zhruba třikrát více než do online nebo tištěné reklamy a své výdaje za internetovou reklamu mezi lety 2015 a 2017 téměř zdvojnásobila. Podobný trend vykazuje i druhý největší zadavatel, společnost Invia.cz, která v posledních letech setrvale snižuje výdaje do online reklamy, a naopak masivně navyšuje investice do televize – od roku 2015 do televizní reklamy investovala dokonce šestkrát více než do online nebo printu,
upozorňuje Vlček.