Brněnské studio Madfinger Games představilo svojí novou hru Gray Zone Warfare vyvíjenou na Unreal Enginu 5. Jde o vůbec první titul Madfingeru pro osobní počítače. Společnost s ní má velké ambice.
Firma, která uspěla jako vývojář graficky vyspělých stříleček pro mobilní telefony (Dead Trigger nebo Shadowgun), z tohoto byznysu vycouvala, aktiva prodala skupině Embracer, získala investici od majitele TikToku a zkouší se přeorientovat.
Madfinger Games s novinkou navazují na žánr, který má v Česku díky hrám jako Vietcong, Operace Flashpoint, Hidden & Dangerous nebo Arma dobrou tradici. Půjde o realisticky se tvářící vojenskou střílečku z první osoby, která má klást důraz na věrné zpracování zbraní a jejich chování, včetně balistiky. Hrát se bude v multiplayeru za jednu ze tří frakcí. K dispozici bude open world plocha o 42 čtverečních kilometrech.
“Pro změnu platformy se společnost rozhodla po přihlédnutí k rozloze a technické sofistikovanosti nového projektu,” uvedl šéf studia Marek Rabas v poslední účetní závěrce s tím, že se Gray Zone Warfare snaží o maximální realističnost. “Společnost rozšířila tým odborníků, a to jak z řad herního průmyslu, tak i odborníky přes platné zbraně, vojenské doktory či členy zvláštních jednotek.”
Madfinger Games opustili mobilní byznys také kvůli velké konkurenci. Zatímco na začátku firma z Brna prošlapávala FPS střílečkám na mobilních strojích cestu, dnes už v branži působí Fortnite, Call of Duty, PUBG a další titulky s velkými rozpočty a vývojářskými týmy.
Gray Zone Warfare má k dispozici stránku na Steamu, kde si lze titul přidal do wishlistu a získávat informace. Trailer obsahuje záběry z pre-alpha verze.